Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Završen 5. Novi tvrđava teatar: Najbolja predstava “Barufe”

10.07.2018. 11:43 15:14
Piše:
Izvor: Promo / NTT

Predstava “Barufe”, Karla Goldonija, u režiji Vita Taufera, produkcija Gledališča Koper, Slovenskog gledališča Trst, Gradskog pozorišta Pula, i Slovenskog narodnog gledališča Nova Gorica, proglašena je za najbolju na upravo završenom 5. Novom tvrđava teatru.

Festival je završen proglašenjem pobednika na sceni Novosadskog pozorišta / Ujvideki sinhaz, nakon izvođenja poslednje predstave u takmičarskoj selekciji. Na festivalu, koji je od 3. do 9. jula održan u vili Stanković u Čortanovcima i Novosadskom pozorištu / Ujvideki sinhaz (kao alternativnom prostoru, izvedeno je šest predstava, u izboru selektorke i umetničke direktorke Vide Ognjenović.

Boris Liješević nagrađen je na ovom festivalu za režiju predstave “Evgenije Onjegin” novosadskog Pozorišta mladih, kao i glumica Kristina Savkov, za ulogu Tatjane Larine u ovoj predstavi. Šekspirova uloga kralja Lira u istoimenoj predstavi sarajevskog Narodnog pozorišta, koju je režirao Dijego de Brea, donela je Izudinu Bajroviću nagradu za najbolju mušku ulogu.

Žiri u sastavu Gordana Đurđević Dimić, Valentin Vencel i Filip Markovinović, pored pomenutih, nagradio je i glumicu Radu Đuričin, kojoj je pripala specijalna nagrada za ulogu Vere Sergejevne, u predstavi “Šuplji kamen” Nikolaja Koljade, u režiji Tatjane Mandić Rigonat, produkcija UK “Vuk Karayić”.

 „Predstava “Barufe”, nastala u koprodukciji četiri pozorišta iz tri države, odigrana na pet jezika, uspešno nam donosi priču ovog vremena i prostora, koja nadilazi državne granice, jezičke i kulturne barijere“, naveo je žiri u svom obrazloženju.

„Ujednačenost ansambla u čijoj igri ne postoji slabo mesto, izuzetna glumačka ostvarenja, odlično organizovan scenski prostor, kostim i šminka koji prate glumce i dopunjuju njihovu igru kao i promišljena upotreba muzike i songova opredelili su našu odluku da predstavi dodelimo nagradu za najbolju predstavu u celini.“

 Dodeljujući nagradu Borisu Liješeviću, žiri je istakao da on svedenom i efektnom upotrebom rediteljskih sredstava postavlja na scenu ovo Puškinovo klasično delo, sa jasnom namerom da ono komunicira sa savremenom pozorišnom publikom.

„Kroz niz veoma efektnih scena reditelj je pokazao svoje umeće da radnju sažme, jasno naznači protoke vremena, učini vidljivim unutrašnje konflikte likova, u gotovo filmskom maniru jasno naznači paralelne tokove radnje, a da pri tom izoštri suštinu samog dela i ne izneveri ga ni u jednom njegovom segmentu“, ističe žiri u svom obrazloženju.

Izudin Bajrović, po mišljenju žirija, “najsnažniji u najstišanijim delovima glumačke partiture, svojom interpretacijom doseže istinski duboke i tragične dimenzije lika, noseći se sa ponorima sopstvenih grehova; njegov Lir se kreće od despotske osionosti, samoljublja, surovosti i staračke lakomislenosti, do bolne rastrežnjenosti...”

Glumica Rada Đuričin, kako naglašava žiri, “svedenim sredstvima donosi lik ocvale profesorke muzike koja je, ipak, sačuvala svoju duhovnu otmenost, ideale mladosti kojih se ne odriče, iako prema njima kad i kad, zauzima ironičan stav...”

“Odlična mlada glumica, lepe, čak izuzetne govorne kulture, impresivne zrelosti, prebogate, ali stišane, odlično vođene i kontrolisane snage i emotivnosti, sposobne za transformaciju od zaigranog deteta, preko bolno zaljubljene devojke, do ozbiljne, hladne, suzdržane i gorde povređenosti prerano ugašene mlade žene”, napominje žiri u svom obrazloženju o glumi Kristine Savkov.

N. P-j.

Autor:
Pošaljite komentar