Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Nemački auto-otpad neće moći u Srbiju

23.03.2018. 10:00 10:12
Piše:
Foto: Tanjug

– Automobili koji se u Nemačkoj proglašavaju za otpad ne mogu se uvoziti u Srbiju – poručio je ministar životne sredine Goran Trivan na otvaranju Sajma automobila u Beogradu.

On je rekao da će Ministarstvo sprečiti uvoz tih automobila u Srbiju.

Trivan je otvorio Sajam automobila „DDOR BG Car Show 06” i 12. Sajam motocikala „Motopašion”, na kojima učestvuje više od 350 izlagača iz dvadesetak zemalja, i rekao da je to verovatno prvi put u Srbiji da Sajam automobila otvara ministar životne sredine. Kako je kazao, to je znak da se u našem društvu dešava nešto pozitivno po pitanju ekologije.

Trivan je istakao da i automobilska industrija mora da postane deo modernog ekološkog razvoja naše zemlje.

U Srbiju se godišnje uveze 26.000 novih vozila i 131.000 polovnih

– Vršićemo pritisak na auto-industriju da bi postala ekološki prihvatljiva – poručio je ministar.

On je naglasio da će se to ministarstvo boriti protiv uvoza automobila koji se u zapadnoevropskim zemljama proglašavaju za otpad.

– Automobili dizelaši koji se u Nemačkoj proglašavaju za otpad ne mogu ulaziti u Srbiju jer su otpad. Mi smo već, zajedno s Agencijom za bezbednost saobraćaja, sprečili taj uvoz i to ćemo nastaviti da radimo – istakao je Trivan.


Kontrola i struja

Trivan je rekao da će se u narednom periodu veća pažnja posvetiti tehničkim pregledima da bi se kontrolisalo šta vozila koja se registruju emituju u vazduh.

Ministar je naveo da je, s druge strane, cilj da se što više uvoze električni i hibridni automobili.

On je kazao da su ekolozi sve prisutniji u auto-industriji, kao i na ovakvim manifestacijama, što govori da se u svetu mnogo toga promenilo po tom pitanju.


Kako je dodao, u Srbiju se godišnje uveze 26.000 novih vozila i 131.000 polovnih.

Konstatovao je da nije pošteno da samo uvoznici novi automobila plaćaju ekološku taksu i da će i uvoznici polovnjaka morati da je plate.

– Saobraćaj je drugi najveći zagađivač vazduha u Srbiji, posle energetike – podvukao je Trivan.

D. V.

Piše:
Pošaljite komentar