few clouds
-2°C
24.11.2024.
Нови Сад
eur
116.9977
usd
111.7457
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Немачки ауто-отпад неће моћи у Србију

23.03.2018. 10:00 10:12
Пише:
Фото: Tanjug

– Аутомобили који се у Немачкој проглашавају за отпад не могу се увозити у Србију – поручио је министар животне средине Горан Триван на отварању Сајма аутомобила у Београду.

Он је рекао да ће Министарство спречити увоз тих аутомобила у Србију.

Триван је отворио Сајам аутомобила „DDOR БГ Цар Show 06” и 12. Сајам мотоцикала „Мотопашион”, на којима учествује више од 350 излагача из двадесетак земаља, и рекао да је то вероватно први пут у Србији да Сајам аутомобила отвара министар животне средине. Како је казао, то је знак да се у нашем друштву дешава нешто позитивно по питању екологије.

Триван је истакао да и аутомобилска индустрија мора да постане део модерног еколошког развоја наше земље.

У Србију се годишње увезе 26.000 нових возила и 131.000 половних

– Вршићемо притисак на ауто-индустрију да би постала еколошки прихватљива – поручио је министар.

Он је нагласио да ће се то министарство борити против увоза аутомобила који се у западноевропским земљама проглашавају за отпад.

– Аутомобили дизелаши који се у Немачкој проглашавају за отпад не могу улазити у Србију јер су отпад. Ми смо већ, заједно с Агенцијом за безбедност саобраћаја, спречили тај увоз и то ћемо наставити да радимо – истакао је Триван.


Контрола и струја

Триван је рекао да ће се у наредном периоду већа пажња посветити техничким прегледима да би се контролисало шта возила која се региструју емитују у ваздух.

Министар је навео да је, с друге стране, циљ да се што више увозе електрични и хибридни аутомобили.

Он је казао да су еколози све присутнији у ауто-индустрији, као и на оваквим манифестацијама, што говори да се у свету много тога променило по том питању.


Како је додао, у Србију се годишње увезе 26.000 нових возила и 131.000 половних.

Констатовао је да није поштено да само увозници нови аутомобила плаћају еколошку таксу и да ће и увозници половњака морати да је плате.

– Саобраћај је други највећи загађивач ваздуха у Србији, после енергетике – подвукао је Триван.

Д. В.

Пише:
Пошаљите коментар