Sterijino pozorje objavilo novi broj Scene
Radim interdisciplinarno, uvek koristim različite medije, likovne forme, žanrove: vizuelne umetnosti (skulpture, instalacije, crteži), scenske umetnosti (pozorište, ples, opera, performans), pišem poeziju i drame.
Ideja diktira formu kojom ću se izraziti. ja sam sluga lepote. Uvek sam na kolenima zbog svega što taj poziv traži od mene - odgovara na pitanje o svojoj trijumfalnoj predstavi “Olimp”, viđenoj na prošlom Bitefu, o ljudima i umetnosti uopšte, Jan Fabr, u intervjuu sa Oliverom Milošević, u novom, upravo objavljenom broju “Scene” Sterijinog pozorja.
– Uvek primećujem, čak i sa ljudima sa kojima radim, kako su svi preokupirani da budu u svom najboljem ponašanju, postpajući ispravno – navodi Fabr. – Isto tako vidim i pozorišta koja konstantno objašnjavaju svoj uspeh. Mene pak zanima čovek dok se kreće izvan svojih humanističkih svojstava: čovek kao stvorenje s mnogo mana, impulsa, pogrešnih odluka, poticaja, instinkta, mrljavosti, ljubomore... To su sve stvari koje ga čin lepim. Instinkti su sahranjeni ispod gustog sloja civilizacije. Tako funkcioniše naše društvo. Zanima me telo kao rezervoar kontradikcija, sukoba i zamki. To me čini tako zanimljivim čovekom. Zadatak umetnika je da što više prodre kroz taj tajanstveni prostor gde primarna snaga hrani svu evoluciju.
Pored intervjua sa Janom Fabrom, te dva teksta o njegovoj predstavi “Olimp” (“Pogled sa Olimpa” Aleksandra Milosavljevića, “Olimp - u slavu kulta pozorišne produkcije” Jelene Knežević i Mile Buturović), i ostatak programa prošlogodišnjeg Bitefa zadobio je veliki prostor u aktuelnoj “Sceni”. Uz to, uredništvo ovog časopisa za pozorišnu umetnost Sterijinog pozorja ističe da je sadržaj novog broja ispunjen “komentarima, intervjuima, prikazima i analizama gotovo svih relevantnih teatarskih događaja koji su obeležili jesen 2017”. Pogled na sadržaj govori da je tu reč o pozorišnim festivalima i aktuelnim predstavama u Užicu, Kruševcu, Zaječaru, Kragujevcu, ali i drugim gradovima Srbije, kao i o Bijenalu crnogorskog teatra.
Nova “Scena” objavljuje i stalne rubrike “Scenski dizajn”, “Obrazovanje”, “Istorijska Scena”, “Knjige”... U odeljku “Savremena domaća drama” objavljen je novi komad Miloša Nikolića, “Osamnaest mačaka i limar Herman Brum”, a u rubrici “Savremeni svetski dramatičari” predstavljen je Janoš Haj, mađarski dramski pisac srednje generacije, komadom “Čika Pićukin san” (prevod Ivane Ristov), uz dramaturšku belešku “Smrt ne boli” Miloša Latinovića.
I. Burić