Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

okoTVoko:  Jesen stiže, ja ne napredovah

21.10.2017. 13:38 13:39
Piše:
Foto: Ivana Vujanov

Jesenja TV šema većine velikih televizija uglavnom se ustalila, te je pravo vreme da bacimo pogled na to šta su i koliko promene u sadržaju i ponudi TV programa učinile za rangiranje gledanosti.

Ništa, glasio bi jednostavan odgovor. I iz mesečnog i iz nedeljnih izveštaja jasno je da se stvari, što se rangiranja televizija, nisu pomerile s mrtve tačke.

Najgledaniji u septembru i prve dve nedelje oktobra, kao i svih prethodnih meseci ranijih godina, bio je RTS-ov Prvi program. U septembru, Evropsko prvenstvo u košarci zaokupljalo je pažnju gledalaca, pa je finale bilo apsolutno najgledanija emisija meseca, s neverovatnih 27,9 posto rejtinga, odnosno, preko 1,9 miliona gledalaca prosečno po minutu.

Za to vreme, patio je Drugi program RTS-a, a interes javnosti na sebe je na 24 sata skrenuo Treći program, direktnim prenosom kontroverzne predstave "Olimp". Informativni program zauzimao je pažnju trećine gledalaca RTS-a, a od 50 najgledanijih emisija, 39 bilo je emitovano iz studija u Košutnjaku.

Iako se TV Pink hvali da je najgledanija komercijalna televizija u Srbiji, njen rejting ne prelazi 18 posto, što znači da ni spektakularan početak rijalitija "Zadruga" nije privukao veći broj gledalaca. Da li će vlasnik Pinka morati da se zadovolji činjenicom da je uspeo da stekne stalan broj vernih gledalaca koji retko biraju neki drugi program, a da nikako ne uspeva da privuče nove poklonike, ostaje da se vidi u nekom narednom periodu, pošto deluje da je ova jesenja prilika otišla u nepovrat.

Slična situacija je i sa TV Prva i TV Hepi, koje se mesecima smenjuju u rejtingu gledanosti, ali se suštinski ne miču sa pozicija koje su  zauzele i koje se kreću oko deset odsto. Za razliku od Plej radija koji je uspešno zamenio Radio B92, nova televizija O2 nije uspela da se nametne programom, zadržavajući stari rejting B92 koji iznosi tri do četiri posto.

Zanimljivo je da većina gledalaca bira druge kanale, najčešće kablovske, i to one specijalizovane, ali i lokalne i regionalne, pa je njihov udeo u gledanosti i najveći, i kreće se između 37 i 39 odsto. Kada se zna da je Regulatorno telo za elektronske medije nedavno naložilo kablovskim distributerima da na silu uvrste gorepomenute televizije s nacionalnom frekvencijom u svoju ponudu, jasno je da je REM omašio trendove, bacivši u zapećak zapravo najgledaniji program. Logično bi bilo da, umesto što velikim televizijama čini ustupke, poradi malo na uređivanju i opstanku lokalnih i regionalnih kanala, koji su se na delu pokazali kao odgovor na pitanje mogu li opstati lokalni mediji. Kad se najgledanija televizija u udarno popodne bavi samo Beogradom, odgovor se sam nameće.

Ivana Vujanov

Piše:
Pošaljite komentar
okoTVoko: Kablovsko nacionalno novčano zamešateljstvo

okoTVoko: Kablovsko nacionalno novčano zamešateljstvo

14.10.2017. 18:35 18:36