Kvar motora vratio Amidžićev „galeb G-2A” na pistu „Čeneja“
NOVI SAD: Galeb G-2A kojim je upravljao Novosađanin Dragan Amidžić prinudno je, zbog kvara motora, sleteo na aerodrom Čenej.
Ovaj incident usledeo je neposredno nakon pada super galeba G4 Vojske Srbije pre nekoliko dana.
Kvar motora prvi je poznati uzrok ozbiljne nezgode prilikom vanrednog sletanja "galeb G-2A” na aerodrom "Čenej" kraj Novog Sada, zaključak je nakon izvršenog uvida istražitelja Centra za istraživanje nesreća u saobraćaju. Pilot nije povrđen u nezgodi, potvrdio je za „Dnevnik” glavni istražitelj za vazduhoplovne nesreće Nebojša Petrović.
Avinom je pilotirao Dragan Amidžić, koji je i vlasnik letelice. On je juče za „Dnevnik” izjavio da je u pitanju bio trenažni let.
“Poleteo sam oko 16.40 časova s čenejskog aerodroma. Nakon postizanja brzine, na otprilike 300 metara, pojavio se problem s motorom, odnosno došlo je prekida njegovog rada. Bio sam prinuđen na vanredno sletanje i tom prilikom avion je pao na nos i oštećen mu je prednji točak”, rekao nam je Amidžić.
Glavni istražitelj Nebojša Petrović je nakon uviđaja rekao da je utvrđeno da je došlo do problema s motrom „galeba G-2A” (JU-YAK).
“Nakon prekida rada motora, pilot je prešao u fazu vanrednog sletanja. Prilikom sletanja na aerodrom, avion je pao na nos zbog toga što je udar bio nešto jači. Verovatno zbog činjenice da pilot nije mogao da kontroliše brzinu sletanja i u trenutku kada je avion dotakao pistu nosnom nogom, došlo je do njenog loma i nabadanja na nos aviona. Srećom, nije bilo posledica po pilota. On je nepovređen izašao iz aviona”, objašnjava Petrović, i dodaje da takav događaj ne treba nazivati „udesom“ već „ozbiljnom nezgodom“.
Po njegovim rečima, istraga će pokazati da li je samo to uzrok nezgode ili eventualno ima još elemenata koji su doveli do nje.
Kako nam je objašnjeno, avion je iz bezbednosnih razloga pomeren s mesta nezgode.
“Uz našu dozvolu, avion je pomeren s piste pošto se radi o vojnom avionu koji je, između ostalog, bio i napunjen gorivom. Iz bezbednosnih razloga on je pomeren na sigurno. Zakonska obaveza Centra za istraživanje nesreće jeste da prve informacije o uzrocima nezgode da posle pet dana“, objašnjava Petrović, i dodaje da će konačni rezultati istrage biti poznati tek nakon tri do šest meseci.
To je, inače, prvi ovogodišnjih incident u civilnom vazduhoplovstvu u Srbiji. Avion „galeb G-2A” pripada Amidžićevoj akro-grupi „Stars”.
Avion „galeb G-2” je vojni školski jednomotorni mlazni avion s tandem-sedištima i tank-krilima, koji se proizvodio po projektu VTI u fabrici „Soko” u Mostaru od 1964. do 1983. godine. To je bio prvi domaći mlazni avion koji se serijski proizvodio u Jugoslaviji i na Balkanu. Prvi probni let je izveden 3. jula 1961, a uvođenje u službi je započelo jula 19651965. godine. „Galeb” je mogao da poleće i sleće na travnatne poletne staze, a bio je opremljen streljačkim naoružanjem u trupu, čime je omogućavao borbenu obuku pilotima.
M. Bozokin