Квар мотора вратио Амиџићев „галеб Г-2А” на писту „Ченеја“
НОВИ САД: Галеб Г-2А којим је управљао Новосађанин Драган Амиџић принудно је, због квара мотора, слетео на аеродром Ченеј.
Овај инцидент уследео је непосредно након пада супер галеба Г4 Војске Србије пре неколико дана.
Квар мотора први је познати узрок озбиљне незгоде приликом ванредног слетања "галеб Г-2А” на аеродром "Ченеј" крај Новог Сада, закључак је након извршеног увида истражитеља Центра за истраживање несрећа у саобраћају. Пилот није поврђен у незгоди, потврдио је за „Дневник” главни истражитељ за ваздухопловне несреће Небојша Петровић.
Авином је пилотирао Драган Амиџић, који је и власник летелице. Он је јуче за „Дневник” изјавио да је у питању био тренажни лет.
“Полетео сам око 16.40 часова с ченејског аеродрома. Након постизања брзине, на отприлике 300 метара, појавио се проблем с мотором, односно дошло је прекида његовог рада. Био сам принуђен на ванредно слетање и том приликом авион је пао на нос и оштећен му је предњи точак”, рекао нам је Амиџић.
Главни истражитељ Небојша Петровић је након увиђаја рекао да је утврђено да је дошло до проблема с мотром „галеба Г-2А” (JU-YAK).
“Након прекида рада мотора, пилот је прешао у фазу ванредног слетања. Приликом слетања на аеродром, авион је пао на нос због тога што је удар био нешто јачи. Вероватно због чињенице да пилот није могао да контролише брзину слетања и у тренутку када је авион дотакао писту носном ногом, дошло је до њеног лома и набадања на нос авиона. Срећом, није било последица по пилота. Он је неповређен изашао из авиона”, објашњава Петровић, и додаје да такав догађај не треба називати „удесом“ већ „озбиљном незгодом“.
По његовим речима, истрага ће показати да ли је само то узрок незгоде или евентуално има још елемената који су довели до ње.
Како нам је објашњено, авион је из безбедносних разлога померен с места незгоде.
“Уз нашу дозволу, авион је померен с писте пошто се ради о војном авиону који је, између осталог, био и напуњен горивом. Из безбедносних разлога он је померен на сигурно. Законска обавеза Центра за истраживање несреће јесте да прве информације о узроцима незгоде да после пет дана“, објашњава Петровић, и додаје да ће коначни резултати истраге бити познати тек након три до шест месеци.
То је, иначе, први овогодишњих инцидент у цивилном ваздухопловству у Србији. Авион „галеб Г-2А” припада Амиџићевој акро-групи „Старс”.
Авион „галеб Г-2” је војни школски једномоторни млазни авион с тандем-седиштима и танк-крилима, који се производио по пројекту ВТИ у фабрици „Соко” у Мостару од 1964. до 1983. године. То је био први домаћи млазни авион који се серијски производио у Југославији и на Балкану. Први пробни лет је изведен 3. јула 1961, а увођење у служби је започело јула 19651965. године. „Галеб” је могао да полеће и слеће на травнатне полетне стазе, а био је опремљен стрељачким наоружањем у трупу, чиме је омогућавао борбену обуку пилотима.
М. Бозокин