Autoput Bratstva i jedinstva otvoren za saobraćaj pre 71 godinu
Prva deonica autoputa Bratstva i jedinstva otvorena je za saobraćaj na današnji dan 1950. godine, u dužini od 382 kilometra između Beograda i Zagreba.
U izgradnji te glavne putne saobraćajnica, koja je povezivala četiri od šest republika i jednu pokrajinu bivše Jugoslavije, učestvovale su dobrovoljne omladinske radne brigade iz svih krajeva zemlje.
Autoput Bratstva i jedinstva se potpuno poklapa sa trasom današnjeg evropskog Koridora 10.
Trasa autoputa Bratstva i jedinstva je bila od Jesenica preko Ljubljane, Novog Mesta, Zagreba, Slavonskog Broda, Sremske Mitrovice, Beograda, Niša, Skoplja do makedonsko-grčke granice.
Iako se ovaj put zvao autoput, imao je samo dve saobraćajne trake, svaka za po jedan smer, a tek 1977. je izgrađen u punom profilu na pojedinim deonicama u ukupnoj dužini oko 500 kilometara.
Put je bio predviđen za oko 9.000 automobila dnevno, a kasnije i do 40.000 vozila. Veći deo puta je bio izgrađen od betonskih ploča, a negde je bilo asfalta.
Autoput Bratstva i jedinstva je 1977. godine izgrađen u punom profilu, sa po dve trake i zastavnom u svakom smeru na deonicama Kranj - Ljubljana (20 km), Zagreb-Slavonski Brod (207 km) i Sremska Mitrovica-Beograd-Niš (277 km).
Izgradnja je započeta posle Drugog svetskog rata kako bi se Jugoslavija dobro saobraćajno povezala, jer je do tad imala samo lokalne i regionalne puteve slabog kvaliteta.
U izgradnji auto-puta su učestvovale omladinske radne brigade, koje su sačinjavali jugoslovenski i inostrani omladinci i pripadnici JNA.
Skoro 300.000 ljudi je učestvovalo u izgradnji, a prva izgrađena deonica je bila Zagreb-Beograd u dužini od 382 km, koja je otvorena 27. jula 1950. godine.
U proleće 1959. godine započinje izgradnja deonice izmedu Niša i Paraćina, a 1960. godine grade se deonice Niš-Grdelica i Udovo-Đevđelija. Put u dužini od 113 km te godine je gradilo 48.557 omladinaca.
Deonicu autoputa Grdelica-Skoplje 1961. godine u ukupnoj dužini od 138 km gradilo je 46.699 omladinaca.
Godine 1962. započinju poslednji radovi na autoputu da bi sledeće 1963. godine mladi završili poslednju deonicu auto-puta između Osipaonice i Beograda. Tako je 251.737 brigadira za šest godina povezalo Ljubljanu s Đevđelijom.
Od sredine 1991. do jeseni 1995. godine, autoput je bio zatvoren na srpsko-hrvatskoj granici usled ratnih dešavanja.