Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

OVA „POZORNICA” UME DA BUDE SUROVA Influenser Strahinja Ćalović o digitalnom marketingu i privatnom životu

08.06.2024. 15:00 12:42
Piše:
Izvor: Privatna arhiva

Specijalista za digitalni marketing, sa naglaskom na marketing na društvenim mrežama, Strahinja Ćalović, jedan je od najistaknutijih influensera.

Njegovi nalozi na Instagramu, a naročito stranice „Tatin dnevnik” i „Straja Informacija” broje preko 400 hiljada pratilaca.

Prvo je na svojim društvenim mrežama pokupio simpatije ljubitelja sporta, da bi kasnije privukao publiku i svojim porodičnim video-sadržajima, a svoje znanje iz digitalnog marketinga prenosi publici, osim kroz društvene mreže, i kroz sopstveni kurs.

Kao neko ko se bavi digitalnim marketingom, kako ste i kada odlučili da uplivate u svet influensa, i kako je vaš pristup digitalnom marketingu evoluirao od kada ste započeli svoju karijeru do danas?

- Ne mogu da kažem da sam ja odlučio, više su odlučile okolnosti. Iz ove perspektive to deluje veoma daleko ali još 2010. ili 2011. godine sam počeo da pravim prve zajednice na internetu i može se reći da mi je u startu dobro išlo. Kada pričam sa mladima imam običaj da kažem da „moj posao nije ni postojao kada sam upisivao fakultet“. Tako da bih to, pre svega, pripisao spletu okolnosti. Što se evolucije tiče, to je vidljivo kroz sadržaj koji kreiram, nekada je bilo dovoljno da napišete zanimljivu rečenicu, takozvani „one-liner“, danas morate da snimite ceo video koji podrazumeva i scenario i produkciju, postprodukciju i još mnogo toga.

Zajedno sa suprugom, kreirali ste instagram profil gde objavljujete video-snimke iz života vaše porodice. Na koji način uspevate da povučete granicu između privatnosti i onoga što pružate publici da vidi i da li je to u potpunosti moguće?

- Iako spolja to možda ne izgleda tako, linija je vrlo jednostavna i povučena je na samom početku. Sve ono što biste mogli da čujete i/ili vidite od naše dece na ulici, u kafiću ili slično, je i ono što možete videti na našem nalogu. Uostalom, na mrežama se vidi par minuta dnevno od dana koji traje 24 časa, pa se nekada stiče utisak da privatnosti nema, zapravo je obrnuto. Mi sami biramo šta i kada objavljujemo i to nam omogućava da to radimo na dobar i primeren način.

Pisali ste i scenario za emisiju Ivana Ivanovića. Kako je došlo do te saradnje i na koji način je to iskustvo uticalo na vaše kreiranje sadržaja kasnije, ali i na vaš posao?

- Do te saradnje je došlo tako što sam se prijavio na konkurs koji je Ivan objavio u jednoj od svojih emisija, te pobedio. Odnosno, dobio sam posao. To mi je kasnije mnogo pomoglo jer kada ste kreativac, kako ću se neskromno nazvati, nije lako da se uporedite ili „izmerite“ sa drugima već morate da nađete prave načine da to uradite. U scenarističkom timu bilo je još 10 ljudi, sa različitim iskustvima, različitih životnih doba i na kraju  različitim pristupima humoru. Na tom poslu sam pobedio sujetu i shvatio koje je moje potencijalno mesto kao i smer u kom želim da se razvijam.

Da li se od influenserskog posla može zaraditi za život i koliku ulogu u tome igra digitalni marketing?

- Ta dva pojma su danas neodvojiva, kao što ste već pomenuli, influenser marketing je sada bitan deo digitalnog marketinga. Da li se može živeti od njega? Može, uporedio bih ovo sa situacijom u svetu tenisa. Oni najbolji mogu lepo da žive od njega. Oni koji su nešto ispod, mogu time da se bave i da budu na nuli u smislu da ne žive samo od toga ali da im taj posao donese neka nova i lepa iskustva.


Influenseri dobro znaju šta žele da postignu

S obzirom na to da su influenseri postali obavezna stavka u marketinškim planovima brendova, koliko se uloga influensera, u tom smislu, promenila u poređenju sa vremenom kada je biti influenser bilo nešto novo i nepoznato?

- Promenila se dosta, opet u skladu sa tim kako se menjao i digital. Što se okruženja tiče, influenseri su postali prihvaćena i normalna stvar. Što se tiče samih influensera, a posebno onih koji su na početku, sada konačno mogu sa većom izvesnošću da planiraju svoj biznis, svoje vreme i svoj razvoj. Samim tim, ubrzala se komunikacija i posao influensera jer sada i brendovi i agencije ali i sami influenseri vrlo dobro znaju šta žele da postignu i šta nikako ne žele da se desi.


Ko je Strahinja iza kamere? Kako biste opisali vaš karakter, koji su vam hobiji, u čemu uživate i šta vam ispunjava slobodno vreme?

- Nema mnogo razlike između onoga što vidite na svom uređaju i onome kako se inače ponašam. Izabrao sam pristup u kom ne moram da glumim već ljudima predstavljam svoju pravu prirodu pa kome to bude zanimljivo. Ja sam i inače smiren tip, posvećen porodici i generalno skroman iako to ne ide uz pojam influensera ili bar opšte slike o nama. Veći deo vremena provodim kod kuće, razonode su mi sport i igrice, što se opet donekle preklapa sa onim što je deo mog sadržaja.

Koji savet biste dali mladima koji žele da uđu u svet influensa, kako mogu da prepoznaju i iskoriste prilike u digitalnom svetu koje drugi možda propuštaju?

- Ono što uvek kažem jeste da ima još puno mesta za influensere. S druge strane, ta „pozornica“ ume da bude i surova, u smislu da može da se desi da ljude ne zanima to što imate da im ponudite. To je razlog da razmislite da li ste za to ili je vreme da menjate smer ili možda sadržaj. Svakako imajte više pokušaja ali morate biti objektivni. Imao sam i ja projekte koji nisu uspeli. Ni ne mislim o njima. Idem dalje, brzo živimo i to je normalno i to neka bude i poruka mladima.

Ivana Japundža

Autor:
Pošaljite komentar
MOGAO BIH OVAJ POSAO DA RADIM DO KRAJA ŽIVOTA Influenser Marko Marijoković o svojoj porodici i popularnosti

MOGAO BIH OVAJ POSAO DA RADIM DO KRAJA ŽIVOTA Influenser Marko Marijoković o svojoj porodici i popularnosti

01.06.2024. 18:00 15:13
NEMOJTE BITI KONZERVATIVNI! Novinarka i influenserka Branislava Antović Aleksić o novinarstvu, feminizmu, knjigama i podkastima

NEMOJTE BITI KONZERVATIVNI! Novinarka i influenserka Branislava Antović Aleksić o novinarstvu, feminizmu, knjigama i podkastima

25.05.2024. 18:00 09:52
IMA MESTA ZA SVE U OVOM SVETU Influenserka Ena Luna o budućnosti ovog zanimanja i izgradnji onlajn ličnosti

IMA MESTA ZA SVE U OVOM SVETU Influenserka Ena Luna o budućnosti ovog zanimanja i izgradnji onlajn ličnosti

18.05.2024. 18:00 21:34