ОВА „ПОЗОРНИЦА” УМЕ ДА БУДЕ СУРОВА Инфлуенсер Страхиња Ћаловић о дигиталном маркетингу и приватном животу
Специјалиста за дигитални маркетинг, са нагласком на маркетинг на друштвеним мрежама, Страхиња Ћаловић, један је од најистакнутијих инфлуенсера.
Његови налози на Инстаграму, а нарочито странице „Татин дневник” и „Страја Информација” броје преко 400 хиљада пратилаца.
Прво је на својим друштвеним мрежама покупио симпатије љубитеља спорта, да би касније привукао публику и својим породичним видео-садржајима, а своје знање из дигиталног маркетинга преноси публици, осим кроз друштвене мреже, и кроз сопствени курс.
Као неко ко се бави дигиталним маркетингом, како сте и када одлучили да упливате у свет инфлуенса, и како је ваш приступ дигиталном маркетингу еволуирао од када сте започели своју каријеру до данас?
- Не могу да кажем да сам ја одлучио, више су одлучиле околности. Из ове перспективе то делује веома далеко али још 2010. или 2011. године сам почео да правим прве заједнице на интернету и може се рећи да ми је у старту добро ишло. Када причам са младима имам обичај да кажем да „мој посао није ни постојао када сам уписивао факултет“. Тако да бих то, пре свега, приписао сплету околности. Што се еволуције тиче, то је видљиво кроз садржај који креирам, некада је било довољно да напишете занимљиву реченицу, такозвани „оне-линер“, данас морате да снимите цео видео који подразумева и сценарио и продукцију, постпродукцију и још много тога.
Заједно са супругом, креирали сте инстаграм профил где објављујете видео-снимке из живота ваше породице. На који начин успевате да повучете границу између приватности и онога што пружате публици да види и да ли је то у потпуности могуће?
- Иако споља то можда не изгледа тако, линија је врло једноставна и повучена је на самом почетку. Све оно што бисте могли да чујете и/или видите од наше деце на улици, у кафићу или слично, је и оно што можете видети на нашем налогу. Уосталом, на мрежама се види пар минута дневно од дана који траје 24 часа, па се некада стиче утисак да приватности нема, заправо је обрнуто. Ми сами бирамо шта и када објављујемо и то нам омогућава да то радимо на добар и примерен начин.
Писали сте и сценарио за емисију Ивана Ивановића. Како је дошло до те сарадње и на који начин је то искуство утицало на ваше креирање садржаја касније, али и на ваш посао?
- До те сарадње је дошло тако што сам се пријавио на конкурс који је Иван објавио у једној од својих емисија, те победио. Односно, добио сам посао. То ми је касније много помогло јер када сте креативац, како ћу се нескромно назвати, није лако да се упоредите или „измерите“ са другима већ морате да нађете праве начине да то урадите. У сценаристичком тиму било је још 10 људи, са различитим искуствима, различитих животних доба и на крају различитим приступима хумору. На том послу сам победио сујету и схватио које је моје потенцијално место као и смер у ком желим да се развијам.
Да ли се од инфлуенсерског посла може зарадити за живот и колику улогу у томе игра дигитални маркетинг?
- Та два појма су данас неодвојива, као што сте већ поменули, инфлуенсер маркетинг је сада битан део дигиталног маркетинга. Да ли се може живети од њега? Може, упоредио бих ово са ситуацијом у свету тениса. Они најбољи могу лепо да живе од њега. Они који су нешто испод, могу тиме да се баве и да буду на нули у смислу да не живе само од тога али да им тај посао донесе нека нова и лепа искуства.
С обзиром на то да су инфлуенсери постали обавезна ставка у маркетиншким плановима брендова, колико се улога инфлуенсера, у том смислу, променила у поређењу са временом када је бити инфлуенсер било нешто ново и непознато?
- Променила се доста, опет у складу са тим како се мењао и дигитал. Што се окружења тиче, инфлуенсери су постали прихваћена и нормална ствар. Што се тиче самих инфлуенсера, а посебно оних који су на почетку, сада коначно могу са већом извесношћу да планирају свој бизнис, своје време и свој развој. Самим тим, убрзала се комуникација и посао инфлуенсера јер сада и брендови и агенције али и сами инфлуенсери врло добро знају шта желе да постигну и шта никако не желе да се деси.
Ко је Страхиња иза камере? Како бисте описали ваш карактер, који су вам хобији, у чему уживате и шта вам испуњава слободно време?
- Нема много разлике између онога што видите на свом уређају и ономе како се иначе понашам. Изабрао сам приступ у ком не морам да глумим већ људима представљам своју праву природу па коме то буде занимљиво. Ја сам и иначе смирен тип, посвећен породици и генерално скроман иако то не иде уз појам инфлуенсера или бар опште слике о нама. Већи део времена проводим код куће, разоноде су ми спорт и игрице, што се опет донекле преклапа са оним што је део мог садржаја.
Који савет бисте дали младима који желе да уђу у свет инфлуенса, како могу да препознају и искористе прилике у дигиталном свету које други можда пропуштају?
- Оно што увек кажем јесте да има још пуно места за инфлуенсере. С друге стране, та „позорница“ уме да буде и сурова, у смислу да може да се деси да људе не занима то што имате да им понудите. То је разлог да размислите да ли сте за то или је време да мењате смер или можда садржај. Свакако имајте више покушаја али морате бити објективни. Имао сам и ја пројекте који нису успели. Ни не мислим о њима. Идем даље, брзо живимо и то је нормално и то нека буде и порука младима.
Ивана Јапунџа