okoTVoko Ljupka kao Ljupka
Blago medijima u Srbiji, ovde nikad nije dosadno, događaji se dešavaju brzinom svetlosti. Javna osveta jedne žene pretvorila se u provorazredan događaj.
Ono što je pevačica ispričala nakon što je demolirala dva luksuzna automobila prevazišlo je sve što smo gledali u „Kasandri” i „Esmeraldi”. Ljupka drži non-stop konferenciju za štampu, a ja pokušavam da se setim da li znam i jedan njen hit.
Ekipa „Ekskluziva” odvela je pevačicu da baca sekire i da se oslobađa stresa pošto su joj oduzeli vatreno oružije. U međuvremenu general Dragiša Simić se pojavljuje u emisiji „Hit tvit” gde pored političkih događaja tumači i svoj ljubavni slučaj. Ivica Dačić, moj kolega s fakulteta, mudro ga savetuje u pauzi za reklame koja se čuje u programu. Idealan šef diplomatije. I tu je razlika između „Utiska nedelje” i „Hit tvita” kad već sud sudi ko koga tu plagira. To su dva sveta različita - Olja Bećković se nikad ne bi bavila takvim temama. I tako se Srbija podelila. Neke poznate dame su stavile natpis „I ja sam Ljupka”, dok su druge alternativne dame stavile na stori instagrama „Ja nisam Ljupka”. Odavno je napisano ko je bez greha nek prvi baci kamen. Švaleracija u Srba je oduvek bila stvar o kojoj se tabloidno šuškalo. I uvek kad se sve završi nasiljem, histerijom, ljubomorom, javnim blamom, stvar nije nimalo egzotična. Ima fantastičan snimak na mrežama na kome Ana Nikolić priča kako je Rasti ključevima izgrebala auto, a naravoučenije njene priče je „za koga se udati, kome život upropastiti”.
Uvek sam mislio da je kult pravog Srbina biti Banović Strahinja i preći preko svega. Ali izgleda da su nam rijaliti programi i sapunske TV serije dobro isprale mozak od devedesetih do nove ere. Jer onog trenutka kad su u jutarnjim programima krenule rasprave ko je koga tukao shvatili smo da je šou Džerija Springera sitan doživljaj za ono što gledamo i da je emisija „Luda kuća” bila šmira u odnosu na glavne junake današnjih šou biz i infotejment emisija. Rečnik koji smo slušali nije upotrebljavan ni u najbezobraznijim filmovima. I lepo je rečeno „Ko je bez greha, nek prvi baci kamen''. Ali da li je nasilju i preljubi mesto u medijima bez obzira na rejting i šer? Neke švaleracije ušle su u istoriju. Ali i u toj problematici se može ostati diskretan i gospodstven. Televiziji koja emituje Parove i koja je kažnjena zbog toga što je novinar u emisiji za poljoprivrednike uporedio veterinarski zahvat oplodnje krava sa postupkom sterliteta žena, e ta televizija je imala debatnu emisiji o Ljupki gde su se komentari svi sem jednog, takmičili ko će biti prostiji. Jedino je mladi kolega konstatovao da pomenuta pevačica nema ni jedan hit. Onda pitanje odakle toliko dobar vozni park koji se lupa, kad većina građana jedva da ima za registraciju, parking i gorivo a dva luksuzna automobila se lupaju. Sociolozi bi rekli da je to sve tabloidna zabava za dokonu sirotinju koja se bori da se poveća minimalac i da ne izgubi posao zbog korone. A švaleracija je već tema na kojoj smo doktorirali. Nije li zapravo Ceca slavu stekla sa pesmom „Kukavica”. A u pravu je i „kraljica tuge” Vesne Zmijanac „lepše je plakati u mercedesu nego u fići”.
Eh, kad se setim moje mladosti tu se do prvog poljupca čekalo po deset dana, a o seksu da vam ne pričam. To se čekalo i čekalo i dočekalo sve uz pesmu „Ta tvoja barka mala”. Ali ta vremena predstaljala je jedna druga Ljupka - Ljupka Dimitrovska. Bila je poznata po šiškama i čednim pesmama tipa „Ćibu ćiba”. Jadna ova deca šta sve slušaju na televiziji, šta gledaju na Jutjubu. Tamo jedan infulenser javno proziva svoje devojke. Supruga jednog „Zadrugara” je javno govorila o ponašanju svog supruga i preti da će mu oduzeti dete i da je ljubomorna i posesivna. Koliko je ljudi u ovoj zemlji željno da bude poznato makar i na sekund. Ali i ako bude nekog skandala od toga se ne živi i to se ne maže na hleb. Tolika želja da se bude slavan preko noći, a ako treba preko leševa i tuđe patnje, samo je dokaz koliko se u ovoj zemlji ne ceni ni diskrecija, ni rad, ni talenat i koliko je televizijski program postao zona sumraka.
Aleksandar Filipović