окоТВоко Љупка као Љупка
Благо медијима у Србији, овде никад није досадно, догађаји се дешавају брзином светлости. Јавна освета једне жене претворила се у проворазредан догађај.
Оно што је певачица испричала након што је демолирала два луксузна аутомобила превазишло је све што смо гледали у „Касандри” и „Есмералди”. Љупка држи нон-стоп конференцију за штампу, а ја покушавам да се сетим да ли знам и један њен хит.
Екипа „Ексклузива” одвела је певачицу да баца секире и да се ослобађа стреса пошто су јој одузели ватрено оружије. У међувремену генерал Драгиша Симић се појављује у емисији „Хит твит” где поред политичких догађаја тумачи и свој љубавни случај. Ивица Дачић, мој колега с факултета, мудро га саветује у паузи за рекламе која се чује у програму. Идеалан шеф дипломатије. И ту је разлика између „Утиска недеље” и „Хит твита” кад већ суд суди ко кога ту плагира. То су два света различита - Оља Бећковић се никад не би бавила таквим темама. И тако се Србија поделила. Неке познате даме су ставиле натпис „И ја сам Љупка”, док су друге алтернативне даме ставиле на стори инстаграма „Ја нисам Љупка”. Одавно је написано ко је без греха нек први баци камен. Швалерација у Срба је одувек била ствар о којој се таблоидно шушкало. И увек кад се све заврши насиљем, хистеријом, љубомором, јавним бламом, ствар није нимало егзотична. Има фантастичан снимак на мрежама на коме Ана Николић прича како је Расти кључевима изгребала ауто, а наравоученије њене приче је „за кога се удати, коме живот упропастити”.
Увек сам мислио да је култ правог Србина бити Бановић Страхиња и прећи преко свега. Али изгледа да су нам ријалити програми и сапунске ТВ серије добро испрале мозак од деведесетих до нове ере. Јер оног тренутка кад су у јутарњим програмима кренуле расправе ко је кога тукао схватили смо да је шоу Џерија Спрингера ситан доживљај за оно што гледамо и да је емисија „Луда кућа” била шмира у односу на главне јунаке данашњих шоу биз и инфотејмент емисија. Речник који смо слушали није употребљаван ни у најбезобразнијим филмовима. И лепо је речено „Ко је без греха, нек први баци камен''. Али да ли је насиљу и прељуби место у медијима без обзира на рејтинг и шер? Неке швалерације ушле су у историју. Али и у тој проблематици се може остати дискретан и господствен. Телевизији која емитује Парове и која је кажњена због тога што је новинар у емисији за пољопривреднике упоредио ветеринарски захват оплодње крава са поступком стерлитета жена, е та телевизија је имала дебатну емисији о Љупки где су се коментари сви сем једног, такмичили ко ће бити простији. Једино је млади колега констатовао да поменута певачица нема ни један хит. Онда питање одакле толико добар возни парк који се лупа, кад већина грађана једва да има за регистрацију, паркинг и гориво а два луксузна аутомобила се лупају. Социолози би рекли да је то све таблоидна забава за докону сиротињу која се бори да се повећа минималац и да не изгуби посао због короне. А швалерација је већ тема на којој смо докторирали. Није ли заправо Цеца славу стекла са песмом „Кукавица”. А у праву је и „краљица туге” Весне Змијанац „лепше је плакати у мерцедесу него у фићи”.
Ех, кад се сетим моје младости ту се до првог пољупца чекало по десет дана, а о сексу да вам не причам. То се чекало и чекало и дочекало све уз песму „Та твоја барка мала”. Али та времена предстаљала је једна друга Љупка - Љупка Димитровска. Била је позната по шишкама и чедним песмама типа „Ћибу ћиба”. Јадна ова деца шта све слушају на телевизији, шта гледају на Јутјубу. Тамо један инфуленсер јавно прозива своје девојке. Супруга једног „Задругара” је јавно говорила о понашању свог супруга и прети да ће му одузети дете и да је љубоморна и посесивна. Колико је људи у овој земљи жељно да буде познато макар и на секунд. Али и ако буде неког скандала од тога се не живи и то се не маже на хлеб. Толика жеља да се буде славан преко ноћи, а ако треба преко лешева и туђе патње, само је доказ колико се у овој земљи не цени ни дискреција, ни рад, ни таленат и колико је телевизијски програм постао зона сумрака.
Александар Филиповић