Modni dizajner Nemanja Pantelić o poslu nakon vanrednog stanja
Među najtalentovanije modne dizajnere i stiliste u Srbiji neretko se svrstava Nemanja Pantelić iz Beograda, koji je karijeru započeo 2007. u kompaniji Zekstra, a poslednjih godina svoj rad posvetio je autorskim kolekcijama, koje prikazuje na brojnim modnim dešavanjima u zemlji i inostranstvu, pa tako i na manifestaciji „Serbia Fashion Week” u Novom Sadu.
Iako je ove godine zbog pandemije koronavirusa publika ostala uskraćena za prezentaciju najnovijih modela iz njegove kolekcije, Nemanja je na nedavno održanoj panel-diskusiji u okviru vanrednog izdanja Srpske nedelje mode u tržnom-centru „Promenada” govorio o tome kako iz njegovog ugla izgleda modna industrija posle pandemije koronavirusa.
U razgovoru za „Dnevnik” otkrio je da ga je, kao i sve modne kreatore, zatekla cela situacija, jer je radio na najnovijoj kolekciji koju je trebalo da prikaže u aprilu na prolećnom izdanju Srpske nedelje mode. Razmišljao je, kao i drugi, o tome kako da predstavi ono na čemu je vredno radio, jer je za sve kreatore bitan način prezentacije rada. Kroz smeh dodaje da se zapitao da li i kome uopšte treba moda tokom vanrednog stanja, kada smo svi bili zatvoreni u svojim domovima.
– Mislim da su kreatori sada imali više vremena da razmišljaju o svojim kreacijama i da možda više puta ono što su nacrtali ili uradili na računaru obrišu, bace, krenu ponovo, ubace ili izbace nešto sa proizvoda koji kreiraju. To je generalno kreativni haos u kojem funkcionišemo, ali sada smo, zato što smo bili zatvoreni, imali više vremena da razmišljamo da li je to idealan proizvod, da li ga baš takvog želimo ili hoćemo da mu još nešto dodamo i izmenimo – ističe poznati modni dizajner.
Nemanja Pantelić dodaje da su oni dizajneri, koji imaju kod kuće svoje radionice, mogli više da rade od kuće i posvete se u potpunosti poslu i kreativnosti. Realizacija njegovih kreacija bila je otežana jer je zavisio i od šivača, nabavke materijala i dr. Ipak, zatvorenost nije uticala na njegovu kreativnost, koja ga je iznova terala da crta nove modele. Uspeo je da završi deo najnovije kolekcije, koju će publika u celosti moći da vidi u oktobru na jesenjem izdanju „Serbia Fashion Njeek”-a. Deo kolekcije prikazao je i u ponedeljak u Muzeju Vojvodine u okviru vanrednog izdanja te manifestacije. Kako kaže, uspeo je da u novoj kolekciji prikaže neke nove poglede na modu, iako je ostao dosledan svom prepoznatljivom stilu. Nemanja je tokom prethodnih godina imao iskustvo i na instranim nedeljama mode, na kojima je prikazao svoje kolekcije, a publiku je navikao na jedinstven modni pečat koji daje svakom komadu. Njegove kolekcije, inače nosive u svim prilikama, prepoznatljive su po oštro sečenim linijama, aktuelnim bojama, ali i dizajnu koji odiše geometrijom, budući da je po struci grafički dizajner.
– I u novoj kolekciji sam ostao u domenu geometrije, ona je i dalje prisutna, to je moj lični pečat i bilo bi zaista glupo da ga se odreknem posle tolike godine rada. Ipak ovoga puta je geometrija prisutna na neki novi način. Nova kolekcija je malo više seksi, jer ja do sada nisam imao toliko otvorene modele. Provokativnija je, ali smatrao sam da je to u redu – naglašava Pantelić. – Nova kolekcija ispunjena je haljinama, koje zaista mogu da ponesu devojke koje su svesne svog izgleda, koje vole dobro da izgledaju, a tih hvala bogu imamo. Tu su i komadi koje mogu da ponesu ljudi čak i na posao, za svaki dan, koje mogu da ukombinuju i sa patikama ili cipelama, štiklicama, sandalama. Kada je muški deo kolekcije u pitanju, neke klasične modele sam uz minimalne transformacije pretvorio u vrlo moderne. Pantalone i sakoi mogu da budu i za posao, ali i za neku žurku, događaj ili druženje.
Njegova nova kolekcija imaće i bejzik modele, jer smatra da dizajneri posebno sada treba da obrate pažnju i naprave razliku između specifično dizajniranih komada i onih koji su komercijalniji. Nemanji su se kupci javljali i tokom vanrednog stanja, a među njima su bili i mladi, što ga je posebno oduševilo.
– Nastavio sam prodaju, ali onlajn, putem Instagrama i Fejsbuka. Ljudi su imali potrebu za mojim proizvodima i to je meni bio vetar u leđa. To je značilo da radim nešto dobro i na pravi način. Naravno da je opala prodaja ali ne toliko da ne mogu da opstanem, tako da sam shvatio da ljudi imaju potrebu za modom što vam je naravno pokretač da dobijete novu snagu i nastavite mimo svega što vam se dešava – ističe Nemanja Pantelić. – Javljali su mi se mladi od dvadesetak godina, što mi je bilo vrlo zanuimljivo. Valjda su i oni prihvatili moj dizajn i shvatili poruku. Generalno mislim da su se dosta osvestili i shvatili da ne moraju da nose samo poznati modni brend. Nemam ništa protiv toga, jer i ja nosim brendove iz šoping-centra, ali individualnost i imiy koji pravimo u društvu jako bitan. Mladi su shvatili i da zaista znači kada imate neki specifičan komad u odnosu na nekog drugog i da ste tada faca u društvu, da ste zanimljivi, da će vas drugačije posmatrati i jako mi je drago što se to pitanje menja.
Vladimir Bijelić