Модни дизајнер Немања Пантелић о послу након ванредног стања
Међу најталентованије модне дизајнере и стилисте у Србији неретко се сврстава Немања Пантелић из Београда, који је каријеру започео 2007. у компанији Зекстра, а последњих година свој рад посветио је ауторским колекцијама, које приказује на бројним модним дешавањима у земљи и иностранству, па тако и на манифестацији „Сербиа Fashion Week” у Новом Саду.
Иако је ове године због пандемије коронавируса публика остала ускраћена за презентацију најновијих модела из његове колекције, Немања је на недавно одржаној панел-дискусији у оквиру ванредног издања Српске недеље моде у тржном-центру „Променада” говорио о томе како из његовог угла изгледа модна индустрија после пандемије коронавируса.
У разговору за „Дневник” открио је да га је, као и све модне креаторе, затекла цела ситуација, јер је радио на најновијој колекцији коју је требало да прикаже у априлу на пролећном издању Српске недеље моде. Размишљао је, као и други, о томе како да представи оно на чему је вредно радио, јер је за све креаторе битан начин презентације рада. Кроз смех додаје да се запитао да ли и коме уопште треба мода током ванредног стања, када смо сви били затворени у својим домовима.
– Мислим да су креатори сада имали више времена да размишљају о својим креацијама и да можда више пута оно што су нацртали или урадили на рачунару обришу, баце, крену поново, убаце или избаце нешто са производа који креирају. То је генерално креативни хаос у којем функционишемо, али сада смо, зато што смо били затворени, имали више времена да размишљамо да ли је то идеалан производ, да ли га баш таквог желимо или хоћемо да му још нешто додамо и изменимо – истиче познати модни дизајнер.
Немања Пантелић додаје да су они дизајнери, који имају код куће своје радионице, могли више да раде од куће и посвете се у потпуности послу и креативности. Реализација његових креација била је отежана јер је зависио и од шивача, набавке материјала и др. Ипак, затвореност није утицала на његову креативност, која га је изнова терала да црта нове моделе. Успео је да заврши део најновије колекције, коју ће публика у целости моћи да види у октобру на јесењем издању „Сербиа Fashion Њеек”-а. Део колекције приказао је и у понедељак у Музеју Војводине у оквиру ванредног издања те манифестације. Како каже, успео је да у новој колекцији прикаже неке нове погледе на моду, иако је остао доследан свом препознатљивом стилу. Немања је током prеthodnih година имао искуство и на инстраним недељама моде, на којима је приказао своје колекције, а публику је навикао на јединствен модни печат који даје сваком комаду. Његове колекције, иначе носиве у свим приликама, препознатљиве су по оштро сеченим линијама, актуелним бојама, али и дизајну који одише геометријом, будући да је по струци графички дизајнер.
– И у новој колекцији сам остао у домену геометрије, она је и даље присутна, то је мој лични печат и било би заиста глупо да га се одрекнем после толике године рада. Ипак овога пута је геометрија присутна на неки нови начин. Нова колекција је мало више секси, јер ја до сада нисам имао толико отворене моделе. Провокативнија је, али сматрао сам да је то у реду – наглашава Пантелић. – Нова колекција испуњена је хаљинама, које заиста могу да понесу девојке које су свесне свог изгледа, које воле добро да изгледају, а тих хвала богу имамо. Ту су и комади које могу да понесу људи чак и на посао, за сваки дан, које могу да укомбинују и са патикама или ципелама, штиклицама, сандалама. Када је мушки део колекције у питању, неке класичне моделе сам уз минималне трансформације претворио у врло модерне. Панталоне и сакои могу да буду и за посао, али и за неку журку, догађај или дружење.
Његова нова колекција имаће и бејзик моделе, јер сматра да дизајнери посебно сада треба да обрате пажњу и направе разлику између специфично дизајнираних комада и оних који су комерцијалнији. Немањи су се купци јављали и током ванредног стања, а међу њима су били и млади, што га је посебно одушевило.
– Наставио сам продају, али онлајн, путем Инстаграма и Фејсбука. Људи су имали потребу за мојим производима и то је мени био ветар у леђа. То је значило да радим нешто добро и на прави начин. Наравно да је опала продаја али не толико да не могу да опстанем, тако да сам схватио да људи имају потребу за модом што вам је наравно покретач да добијете нову снагу и наставите мимо свега што вам се дешава – истиче Немања Пантелић. – Јављали су ми се млади од двадесетак година, што ми је било врло зануимљиво. Ваљда су и они прихватили мој дизајн и схватили поруку. Генерално мислим да су се доста освестили и схватили да не морају да носе само познати модни бренд. Немам ништа против тога, јер и ја носим брендове из шопинг-центра, али индивидуалност и imiy који правимо у друштву јако битан. Млади су схватили и да заиста значи када имате неки специфичан комад у односу на неког другог и да сте тада фаца у друштву, да сте занимљиви, да ће вас другачије посматрати и јако ми је драго што се то питање мења.
Владимир Бијелић