Polunjin Srbiji: Nemojte nikad prodati sebe
BEOGRAD: Jedan od najpoznatijih baletskih umetnika današnjice Sergej Polunjin predstaviće se beogradskoj publici 7, 8. i 9. marta na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu glavnom ulogom u baletu „Posvećenje“, u koreografiji Juke Oiši.
Predstava je inspirisana koreografijom i izvođenjem Vaclava Nižinskog na čuvenu kompoziciju Igora Stravinskog „Posvećenje proleća“.
Juka i ja smo radili na baletu „Posvećenje“ u Švajcarskoj gde je Nižinski živeo i zanimljivu sam lekciju naučio, lekciju o vremenu, zatvorenom krugu našeg sopstvenog života, ali i krugu života ljudi uopšte, o onima koji su bili pre nas i onima koji će doći posle nas, objasnio je Polunjin u intervjuu Tanjugu.
Kaže da je koreografija vrlo zahtevna i izazovna, ali da je Oiši imala tezi zadatak da je kreira i ispriča priču.
Polunjin je s 19 godina postao je najmlađi prvak londonskog Kraljevskog baleta u istoriji ove umetničke kuće.
Nastupao je i u Mihenskoj Štac Operi, Boljšoj teatru, pozorištu Stanislavski u Moskvi, londonskoj Rojal operi, milanskoj Skali, Marinski teatru u Sankt Peterburgu, ali je široj publici postao poznat sa spotom za pesmu „Take Me to Church“, na muziku Hozijera, u režiji Dejvida Lašapela.
Često poziva da balet izađe iz elitističkih krugova.
Želim da balet bude važan danas, a to ne može s „Uspavanom lepoticom“. Imam jasnu viziju šta treba uraditi. Okupio sam odličan tim vizionara i izgradićemo novi model i novu industriju za balet, istakao je Polunjin.
Polunjin je snimio i spot koji je prikazan na otvaranju rekonstruisanog Narodnog muzeja u Beogradu, a zatim je nastupio na festivalu Egzit.
Želim da doprinesem Srbiji koliko god mogu, jer mislim da vaša zemlja zaslužuje najbolje. Kada sam igrao u muzeju, želeo sam da ga predstavim u najboljem svetlu, a nastup na Egzitu je više pružio meni ideje za budućnost da balet donesem na festivale i vidim budućnost baleta na takvim mestima, objasnio je Polunjin.
Ovaj Ukrajinac od 2016. godine je i državljanin Srbije, u kojoj je osnovao Fondaciju „Sergej Polunjin“ s ciljem da promoviše balet i igru najširoj publici, odajući počast klasičnom baletu, a uvodeći savremeni plesački izraz u interpretaciju.
Želim da kreiram novu sredinu za novu generaciju baletskih igrača i da stvorim novu umetnost, ističe Polunjin.
Poznat i po svom buntovništvu protiv establišmenta, kaže da samo reaguje na nepravdu, glupost, zlo i pogrešne vrednosti.
Srbe pak smatra posebnim i konstatuje da srpski narod neguju prave vrednosti.
Kada bi svi videli ono što ja vidim u Srbiji, ona bi za tili čas postala jedna od najuticajnijih zemalja u svetu. Sve je u vašim glavama, verujte i desiće se i verujte u ono što govorim, vrednosti srpskog naroda su prave. Nastavite tako i nemojte nikad prodati sebe, poručio je slavni baletski igrač Srbiji.
Osim svojom igrom pažnju privlači i mnogobrojnim tetovažama po telu.
Tetovaže prikazuju momente u kome su nastale, onda jednostavno postanu deo tebe i više ih ne primećuješ, ali je naravno potrebno vreme da njihova energija postane i vaša energija i vi, rekao je Polunjin.
Među tetovažama su simboli Rusije i Ukrajine, slika Vladimira Putina, a Polunjin veruje u dobru budućnost dveju zemalja.
Putin je neko koga ću uvek braniti, jer u njemu uvek vidim dobro, dodao je Polunjin.
U jednom trenutku svog života želeo je da napusti balet, uveren da je njegov talenat od blagoslova prerastao u prokletstvo.
Želeo sam da napustim igru i okrenem se glumi, ali onda se desilo snimanje video spota za numeru „Take Me to Church“ i igrajući satima, shvatio sam da me igra održava živim i da ne mogu bez nje, priznao je Polunjin.
Tri meseca ranije, kaže, nije mislio da igra može da ostvari takav globalni uticaj.
Mislio sam da igra nema moć da bilo šta promeni, ali sada mislim da može, samo zavisi od toga kako igraš i šta želiš igrom da kažeš, dodao je Polunjin.
Srpska publika je pre nekoliko dana gledala slavnog baletskog igrača u filmu „Bela vrana“ Rejfa Fajnsa, prikazanom na Festu u prisustvu reditelja, a Polunjin priznaje da mu je lakše na sceni nego pred kamerom.