Osećaj brade Mie Knežević sutra u Ateljeu 212
BEOGRAD: Predstava „Osećaj brade“ Ksenije Dragunske u režiji Mie Knežević biće premijerno izvedena sutra u Ateljeu 212, najavljeno je danas na konferenciji za novinare.
Dramaturg Dimitrije Kokanov je rekao da je Dragunska specifičan autor i da „Osećaj brade“ predstavlja antipod ruskim komadima koji su prethodno postavljeni na sceni Ateljea 212.
Kokanov je „Osećaj brade“ okarakterisao kao pripovetku namenjenu za scensko izvođenje, a rediteljka je predstavu postavila kao poligon za igru glumaca.
On je objasnio da je u središtu radnje predstave književna kritičarka Marina koja dolazi u rusku zabit koja je ideološki određena kao postkomunistička, a njeni stanovnici su zarobljeni u vremenu i osećanjem izolovanosti.
U susretu sa tim začudnim stanovnicima emancipovana žena zapravo se suočava sa sobom i svojim identitetom, dodao je Kokanov.
Knežević je istakla da komad Ksenije Dragunske mnogo nudi i pruža, a s druge strane se „opire“.
Shvatili smo da je to dete sa kojim se treba igrati i bilo je značajno da poverujemo u iluziju te apokaliptične poeme i nađemo joj interesanatna izraz. Komad je paradoksalan - na prvi pogled deluje kao dramski, a zapravo je niz poetičnih slika i prikaza, rekla je rediteljka.
Ona je dodala da su u tom malom ruskom mestu zapravo sublimisani portreti različitih likova, koje možemo sresti svuda, u kojima se možemo prepoznati, a u komadu su, kako je primetila, pronašli suštinu pozorišta - igru.
U predstavi igraju Jovana Gavrilović, Tamara Dragičević, Miodrag Dragičević, Vladislav Mihailović i Jovan Belobrković.
Gavrilović je primetila da se srpski glumci teže prepuštaju toj vrsti igre koja se od njih očekivala i da je proces bio uzbudljiv, mukotrpan i povremeno je izgledalo bezizlazno.
Tamara Dragičević je rekla da su imali slobodu da se razmaštaju, a njen brat Miodrag se nadovezao da oni sve vreme na sceni stvaraju situacije i oživljavaju slike.
Scenograf je Daniela Dimitrovska, a kostimograf Biljana Grgur.