few clouds
12°C
20.04.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ОБЈАВЉЕН НОВИ БРОЈ ЧАСОПИСА „ПОЗОРИШТЕ” Садржина (ипак) најбитнија

17.04.2025. 09:37 09:40
Пише:
Извор:
Дневник
сц
Фото: Промо

Први овогодишњи број часописа „Позориште“, који издаје Српско народно позориште, своје странице посвећује драмским премијерама представа „Незаборавак, поточница, змијске очи“ Мине Петрић, кроз разговор са редитељком Таром Митровић, и „Родитељ: првих шест година“, уз речи аутора и редитеља Андреја Боке, и драматуршкиње Мине Петрић.

Нова је и представа „Искупљење“, у режији Вељка Мићуновића, у којој игра глумац Борис Исаковић. За овај број „Позоришта“ у разговору са Душаном Мамулом, Исаковић подсећа да га није било десет година у СНП-у, али да је знао да ће се ту вратити када добије, како каже, нешто у руке, да је вредно да неки део свог живота употпуни неком причом, и неким човеком. 

- У овом случају је то Брана Шћепановић, „Искупљење“, роман његов, Вељко Мићуновић, Слоба Обрадовић, драматург, добра екипа. Врло занимљив рад. Интерполирали смо се, чини ми се, и Вељко и ја, па и наравно сви остали. Трагали смо за нечим што ће, пре свега, роман преточити у други медиј. А оно што повезује и роман и позориште, то је прича. 

Био ме је страх колико ће то бити успешно јер је Вељко то доста зацртао, онако, у некакав концепт, рекао бих. Али видиш да је све могуће у позоришту! Могуће је. Мислим да концепт постаје још чвршћи ако га ти рушиш на неки начин. Па убацујеш директно обраћање публици у трећем лицу и то не смета људима да прате. То су само докази да је садржина нешто што је најбитније, а да форму можемо да очекујемо тек кроз откривање те садржине – објашњава Борис Исаковић.

Објављена је и критика ове представе, из пера Александра Милосављевића. Рубрика „Белешке младих о драми“ у овом броју часописа посвећена је представи „Јеванђеље по Ф. М. Достојевском“ о којој пише Софија Ракочевић, и „Лутки са кревета број 21“, на коју се осврће Ивана Кркљуш.

О Пучинијевом „Ђанију Скикију“, опери која је од ове сезоне на реперотару СНП-а, пише Ивана Ножица, бавећи се комедијом и сатиром у овом делу. Премијера овог дела била је повод и за белешке диригента Стефана Зекића у овом броју „Позоришта“, који подсећа да је комична опера необичајена за Пучинија, као и редитеља Александра Николића, који у редитељско-драматуршкој белешци, под називом „Ђани Скики“ као позорница похлепе“ помно анализира ликове и односе међу њима, а све завршава последњом реченицом: „За најчистије нема места“. 

Ту је и разговор са Ксенијом Крнајски, редитељком оперског колажа „Салон лепоте „Опера“. У рубрици „Белешке младих о опери“, своје прилоге објављују Јелена Огњеновић, о представи „Тоска“, и Стефан Микан, о опери „Кармен“.

Часопис „Позориште“ подсећа и на премијеру балетског диптиха „Причај ми о љубави“, и његове кореографе Морелија и Галилија, и нуди и фото-репортажу са премијере.

Извор:
Дневник
Пише:
Пошаљите коментар