ОБЈАВЉЕН НОВИ БРОЈ ЧАСОПИСА „ПОЗОРИШТЕ” Садржина (ипак) најбитнија
Први овогодишњи број часописа „Позориште“, који издаје Српско народно позориште, своје странице посвећује драмским премијерама представа „Незаборавак, поточница, змијске очи“ Мине Петрић, кроз разговор са редитељком Таром Митровић, и „Родитељ: првих шест година“, уз речи аутора и редитеља Андреја Боке, и драматуршкиње Мине Петрић.
Нова је и представа „Искупљење“, у режији Вељка Мићуновића, у којој игра глумац Борис Исаковић. За овај број „Позоришта“ у разговору са Душаном Мамулом, Исаковић подсећа да га није било десет година у СНП-у, али да је знао да ће се ту вратити када добије, како каже, нешто у руке, да је вредно да неки део свог живота употпуни неком причом, и неким човеком.
- У овом случају је то Брана Шћепановић, „Искупљење“, роман његов, Вељко Мићуновић, Слоба Обрадовић, драматург, добра екипа. Врло занимљив рад. Интерполирали смо се, чини ми се, и Вељко и ја, па и наравно сви остали. Трагали смо за нечим што ће, пре свега, роман преточити у други медиј. А оно што повезује и роман и позориште, то је прича.
Био ме је страх колико ће то бити успешно јер је Вељко то доста зацртао, онако, у некакав концепт, рекао бих. Али видиш да је све могуће у позоришту! Могуће је. Мислим да концепт постаје још чвршћи ако га ти рушиш на неки начин. Па убацујеш директно обраћање публици у трећем лицу и то не смета људима да прате. То су само докази да је садржина нешто што је најбитније, а да форму можемо да очекујемо тек кроз откривање те садржине – објашњава Борис Исаковић.
Објављена је и критика ове представе, из пера Александра Милосављевића. Рубрика „Белешке младих о драми“ у овом броју часописа посвећена је представи „Јеванђеље по Ф. М. Достојевском“ о којој пише Софија Ракочевић, и „Лутки са кревета број 21“, на коју се осврће Ивана Кркљуш.
О Пучинијевом „Ђанију Скикију“, опери која је од ове сезоне на реперотару СНП-а, пише Ивана Ножица, бавећи се комедијом и сатиром у овом делу. Премијера овог дела била је повод и за белешке диригента Стефана Зекића у овом броју „Позоришта“, који подсећа да је комична опера необичајена за Пучинија, као и редитеља Александра Николића, који у редитељско-драматуршкој белешци, под називом „Ђани Скики“ као позорница похлепе“ помно анализира ликове и односе међу њима, а све завршава последњом реченицом: „За најчистије нема места“.
Ту је и разговор са Ксенијом Крнајски, редитељком оперског колажа „Салон лепоте „Опера“. У рубрици „Белешке младих о опери“, своје прилоге објављују Јелена Огњеновић, о представи „Тоска“, и Стефан Микан, о опери „Кармен“.
Часопис „Позориште“ подсећа и на премијеру балетског диптиха „Причај ми о љубави“, и његове кореографе Морелија и Галилија, и нуди и фото-репортажу са премијере.