UPRAVNI ODBOR SNP-a REAGOVAO NA APELE ORKESTRA I ZAPOSLENIH U TEHNICI: Do rešenja problema kroz saradnju s državom

28.02.2024. 11:47 12:05
Izvor: Dnevnik (Filip Bakić)

Reagujući na apele, koje su u proteklih nekoliko dana nadležnim državnim organima Republike Srbije i javnosti u našoj zemlji uputili najpre članovi Orkestra Srpskog narodnog pozorišta, a potom i zaposleni u tehnici, Upravni odbor našeg najstarijeg profesionalnog teatra saopštio je da će u najskorijoj budućnosti biti pronađeno prihvatljivo rešenje za ukazane probleme

"Ovaj saziv Upravnog odbora i pre pomenutih apela ukazivao je na problem materijalnog položaja, posebno u pogledu zarada zaposlenih u RJ Tehnika, te da je, od početka svog mandata, upućivao podršku i razumevanje za probleme ili otvorena pitanja s kojima se suočavaju zaposleni u Srpskom narodnom pozorištu”, navodi se u saopštenju.

„Smatramo da smo, u saradnji sa kolektivom, i kao jedan tim, mnoge izazove prevazišli ili smo na dobrom putu da ih prevaziđemo. Podržavamo stav da je o otvorenim pitanjima u jednoj ustanovi (kao i u krugu porodice) neophodna bliža komunikacija između svih zaposlenih, organizacionih jedinica, ali i organa upravljanja. Bez otvorene komunikacije i nužnog stepena poverenja, između zaposlenih i organa upravljanja, nemoguće je pronaći rešenja za bilo koji problem.

Na tom fonu Upravni odbor je uputi apoel sindikalnim organizacijama, umetnicima i svim zaposlenim i angažovanim koleginicama i kolegama u Srpskom narodnom pozorištu da probleme u kući pokušaju da zajedno rešavaju. I to ne samo zato što je to, do sada, bila dobra domaćinska praksa i tradicija u SNP-u, već i iz operativno-praktičnih razloga. „Istovremeno, rešenje ne možemo pronaći bez poverenja u nadležne državne organe Republike Srbije, uključujući tu veoma blisku, obostrano korisnu i zadovoljavajuću, saradnju s pokrajinskim organima uprave, odnosno s Pokrajinskom vladom, Pokrajinskim sekretarijatom za kulturu, javno informisanje i odnose s verskim zajednicama, ali i s Vladom Republike Srbije i Ministarstvom kulture. Svi oni, bez ostatka, pružaju podršku radu i programskoj aktivnosti naše kuće”, podseća se u saopštenju.

Uz konstataciju da je, zahvaljujući predanom umetničkom angažmanu svih umetničkih jedinica, Srpsko narodno pozorište bilo i ostalo druge ime za ponos ove zemlje, Upravni odbor SNP-a napominje da pomenutu činjenicu prepoznaju i nadležni državni organi. „Zbog toga je u proteklih nekoliko godina budžet naše ustanove više nego udvostručen. Naravno, to ne znači i da su zarade, posebno u umetničkim jedinicama, dovoljne ili adekvatne, ali ponavljamo, samo u koordinaciji s našom državom i njenim organima, kao i u atmosferi otvorene komunikacije između svih nas u Pozorištu, možemo da pronađemo prihvatljivo rešenje. To će se, uskoro, i dogoditi”, zaključuje se u saopštenju Upravnog odbora najstarijeg srpskog profesionalnog teatra.

M. S.