Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Upečatljiv završetak Vojvođanskog festivala klasične gitare

15.02.2022. 10:59 11:00
Piše:
Foto: Ž. Kudžmanović/ Evita Jović i Stevan Jović

Impresivnom koncertnom večeri jednog od najistaknutijih svetskih gitarista i kompozitora današnjice, Dušana Bogdanovića, u subotu uveče  u Kulturnoj stanici „Eđšeg“ u Novom Sadu u velikom stilu zaključen je program ovogodišnjeg 16. Vojvođanskog festivala klasične gitare, koji je publici ponudio niz atraktivnih resitala u čijem fokusu je bio zvuk ovog prefinjenog instrumenta.

Na ovom koncertu, kojim je dominiralo delikatno i moćnom ekspresivnošću prožeto muziciranje Dušana Bogdanovi ća, predstavljen je intrigantan izbor solističkih i kamernih dela ovog autora.

Centralni deo programa predstavljalo je izvođenje Bogdanovićeve kompozicije „Vrana“ po tekstu Teodora Hjuza, u kojem su kao gosti učestvovali sopranistkinja Aneta Ilić, flautistkinja Stana Krstajić, violinistkinja Dunja Kalamir i kontrabasista Bobana Stošića. Članovi ovog ansambla u bliskom dosluhu sa decentnim tonskim vođstvom Bogdanovićeve gitare pružili su slušaocima uzbudljivo i pregnantno tumačenje ovog slojevitog vokalno-instrumentalnog dela, koje je naišlo na odličan prijem publike. Naročitu pažnju slušalaca privukla je svetska premijera novog Bogdanovićevog dela „Tri psalma za dve gitare“, posvećenog uspomeni na istaknutog bugarskog džez pijanistu Milča Levijeva, koje je potresno zazvučalo u proživ- ljenom izvođenju autora i Vere Ogrizović.

Festival je doneo i uspešan solistički koncert renomiranog novosadskog gitariste Zorana Krajišnika, sa delima nemačkog baroknog lautiste S.K. Vajsa, i delima španskih i južnoameričkih autora dvadesetog veka, takođe i sjajan resital gitariste mlađe generacije Stevana Jovića sa tumačenjima dela širokog repertoarskog spektra, od Paganinijeve sonate za violinu i gitaru, „Karmen svite“ Žorža Bizea, do opusa Maksima Dijega Pužola i Dušana Bogdanovića, kao i Jovićevih kompozicija.

Kao gosti na ovom koncertu nastupili su i gitaristkinja Evita Jović i violinista Robert Lakatoš. Upečatljiv muzički događaj predstavljao je nastup mladog Miloša Vukovića sa briljantnim izvođenjima zahtevnih savremenih dela, a pođednako zanimljiv, mada u drugačijem zvučnom kontekstu osmišljen bio je i koncert Trija Vedrana Ferizovića, sjajnog i raznostrano angažovanog autora, čija muzika je ovde bila usmerena ka etno-zvuku ili džezu.

Ovogodišnje izdanja vojvođanskog gitarskog festivala, koje je održano u okviru manifestacije Novi Sad - evropska prestonica kulture pod motom „Seobe“, svojim muzičkim i pratećim sadržajem se zanimljivo uklopilo u pretpostavljene programske koordinate. Uz učešće izvođača čiji su koncerti slušaocima predstavili preplitanje različitih muzičkih svetova, u dvorani „Eđšeg“ postavljena je izložba sa naslovom „Novi Sad, gitara, svet“.

Ova izložba je predstavila istorijat umetnosti klasične gitare u najvećem prečanskom gradu , od njenih početaka u XVIII i XIX veku i pojave muzičara iz drugih krajeva, poput znamenitog Josifa Šlezingera, do izvođača i nastavnika gitare u dvadesetom veku, čiji rad i doprinosi su u tom stalnom procesu preseljavanja i doseljavanja sa raznih strana izgradili čvrst temelj za sadašnji veoma zavidan nivo gitaristike kod nas. Jedna od vrlo zaslužnih u tom procesu bila je i nemačka gitaristkinja, specijalna gošća ovogodišnjeg festivala, Ana Margareta Vučak, koja je predavala u Novom Sadu tokom poslednjih decenija dvadesetog veka i kojoj su organizatori tim povodom dodelili povelju o imenovanju za počasnu predsednicu Asocijacije gitarista Vojvodine.

B. Hložan

Piše:
Pošaljite komentar