Stefanovski i Dedić oduševili publiku Beogradskog džez festivala
BEOGRAD: Dva izuzetna virtuoza na svojim instrumentima - gitarista Vlatko Stefanovski i pijanista Matija Dedić su oduševili publiku 36. Beogradskog džez festivala na sceni Kombank Dvorane, u organizaciji Doma omladine Beograda.
Regionalni vanserijski muzičari premijerno su kao duet nastupili zajedno u umetničkom projektu kao omaž makedonskim tradicionalnim pesmama i posveta neprolaznim delima Arsena Dedića.
Stefanovski je pozdravio brojnu publiku i rekao da su Matija i on dugo prijatelji, ali tek sada imaju priliku da duže nastupaju.
Stefanovski je čest gost Beograda, a osvajao je čitav region još kao frontmen rok džez bluz benda “Leb i sol”.
Kao solo muzičar Stefanovski tek je pokazao šta sve može, zna, želi i ume.
Arsenov sin Matija, u poslednjem periodu je prisutan na ovim prostorima, te je njegovo mesto uveliko poznato i zauzeto u muzičkim krugovima.
Dvojica vrhunskih kompozitora, instrumentalista i smirenih izvođača podarila su festivalski nastup od 70 minuta, pružajući ekskluzivno duet koji uspeva da nahrani dušu.
Makedonski gitarista i hrvatski pijanista putovali su kroz repertoar tradicionala uz upliv u nezaboravne kompozicije Arsena Dedića, da bi se posvetili i karijerom Stefanovskog.
Maestro na žicama ne može bez antologijske “Jovano, Jovanke”, a Matija ga u tome zdušno prati, da bi se kasnije prebacili na primenjenu muziku, odnosno “Džipsi song” za kultni film “Džipsi medžik ” (1997) Stoleta Popova.
Tako je i ove večeri apsolutno ta numera svakog u sali oduševila i podsetila na bezbrižnija vremena iza svih nas.
Remek delo “Čuvam noć od budnih” iz perioda “Leb i sol” sa albuma “Kao kakao” (1987) tek je fascinirala ljubitelje Stefanovskog, što je iskreno i pokazala dugotrajnim aplauzom.
Našlo se mesta i za kultni naslov “Uči me, majko, karaj me” gde Stefanovski uvek dominira bez premca.
Po zamišljenom scenariju, osim što su gotovo sve vreme zajedno na sceni i aktivni svake minute u zajedničkom izvođenju kompozicija, tandem vrhunskih maestra je napravio i kratak segment gde obojica imaju i po jednu solo tačku.
Tako je Dedić došao do izražaja kada je interpretirao veoma prijatnu, laganu instrumentalnu verziju inače balade “Fragile” od čuvenog Stinga (album “Nothing Like the Sun ” 1987).
Videćemo se tek više u nekim boljim vremenima, i ovo sa nama dvojicom je tek početak jedne lepe saradnje i dugog prijateljstva. Za kraj eto malo i našeg kolege Džibonija i njegova pesma “Divlji cvit”, vidimo se, rekao je Stefanovski.
Prošli put je Stefanovski bio na istoj sceni Kombank Dvorane u februaru 2019. godine na Gitar Art festivalu u duetu s Miroslavom Tadićem.
Beogradski džez festival koji je počeo 16. decembra biće završen sutradan koncertom legendi srpskog džeza u Domu omladine Beograda - Lazar Tošić kvintet, Vlada Maričić kvartet i Jovan Maljoković sekstet.