Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Stefanovski i Dedić oduševili publiku Beogradskog džez festivala

20.12.2020. 19:45 19:48
Piše:
Foto: Tanjug (Nikola Anđić)

BEOGRAD: Dva izuzetna virtuoza na svojim instrumentima - gitarista Vlatko Stefanovski i pijanista Matija Dedić su oduševili publiku 36. Beogradskog džez festivala na sceni Kombank Dvorane, u organizaciji Doma omladine Beograda.

Regionalni vanserijski muzičari premijerno su kao duet nastupili zajedno u umetničkom projektu kao omaž makedonskim tradicionalnim pesmama i posveta neprolaznim delima Arsena Dedića.

Stefanovski je pozdravio brojnu publiku i rekao da su Matija i on dugo prijatelji, ali tek sada imaju priliku da duže nastupaju.

Stefanovski je čest gost Beograda, a osvajao je čitav region još kao frontmen rok džez bluz benda “Leb i sol”.

Kao solo muzičar Stefanovski tek je pokazao šta sve može, zna, želi i ume.

Arsenov sin Matija, u poslednjem periodu je prisutan na ovim prostorima, te je njegovo mesto uveliko poznato i zauzeto u muzičkim krugovima.

Dvojica vrhunskih kompozitora, instrumentalista i smirenih izvođača podarila su festivalski nastup od 70 minuta, pružajući ekskluzivno duet koji uspeva da nahrani dušu.

Makedonski gitarista i hrvatski pijanista putovali su kroz repertoar tradicionala uz upliv u nezaboravne kompozicije Arsena Dedića, da bi se posvetili i karijerom Stefanovskog.

Maestro na žicama ne može bez antologijske “Jovano, Jovanke”, a Matija ga u tome zdušno prati, da bi se kasnije prebacili na primenjenu muziku, odnosno “Džipsi song” za kultni film “Džipsi medžik ” (1997) Stoleta Popova.

Tako je i ove večeri apsolutno ta numera svakog u sali oduševila i podsetila na bezbrižnija vremena iza svih nas.

Remek delo “Čuvam noć od budnih” iz perioda “Leb i sol” sa albuma “Kao kakao” (1987) tek je fascinirala ljubitelje Stefanovskog, što je iskreno i pokazala dugotrajnim aplauzom.

Našlo se mesta i za kultni naslov “Uči me, majko, karaj me” gde Stefanovski uvek dominira bez premca.

Po zamišljenom scenariju, osim što su gotovo sve vreme zajedno na sceni i aktivni svake minute u zajedničkom izvođenju kompozicija, tandem vrhunskih maestra je napravio i kratak segment gde obojica imaju i po jednu solo tačku.

Tako je Dedić došao do izražaja kada je interpretirao veoma prijatnu, laganu instrumentalnu verziju inače balade “Fragile” od čuvenog Stinga (album “Nothing Like the Sun ” 1987).

Videćemo se tek više u nekim boljim vremenima, i ovo sa nama dvojicom je tek početak jedne lepe saradnje i dugog prijateljstva. Za kraj eto malo i našeg kolege Džibonija i njegova pesma “Divlji cvit”, vidimo se, rekao je Stefanovski.

Prošli put je Stefanovski bio na istoj sceni Kombank Dvorane u februaru 2019. godine na Gitar Art festivalu u duetu s Miroslavom Tadićem.

Beogradski džez festival koji je počeo 16. decembra biće završen sutradan koncertom legendi srpskog džeza u Domu omladine Beograda - Lazar Tošić kvintet, Vlada Maričić kvartet i Jovan Maljoković sekstet.

Piše:
Pošaljite komentar
36. Beogradski džez festival: Na distanci, ali ne od muzike

36. Beogradski džez festival: Na distanci, ali ne od muzike

16.12.2020. 10:51 10:57