Стефановски и Дедић одушевили публику Београдског џез фестивала
БЕОГРАД: Два изузетна виртуоза на својим инструментима - гитариста Влатко Стефановски и пијаниста Матија Дедић су одушевили публику 36. Београдског џез фестивала на сцени Комбанк Дворане, у организацији Дома омладине Београда.
Регионални вансеријски музичари премијерно су као дует наступили заједно у уметничком пројекту као омаж македонским традиционалним песмама и посвета непролазним делима Арсена Дедића.
Стефановски је поздравио бројну публику и рекао да су Матија и он дуго пријатељи, али тек сада имају прилику да дуже наступају.
Стефановски је чест гост Београда, а освајао је читав регион још као фронтмен рок џез блуз бенда “Леб и сол”.
Као соло музичар Стефановски тек је показао шта све може, зна, жели и уме.
Арсенов син Матија, у последњем периоду је присутан на овим просторима, те је његово место увелико познато и заузето у музичким круговима.
Двојица врхунских композитора, инструменталиста и смирених извођача подарила су фестивалски наступ од 70 минута, пружајући ексклузивно дует који успева да нахрани душу.
Македонски гитариста и хрватски пијаниста путовали су кроз репертоар традиционала уз уплив у незаборавне композиције Арсена Дедића, да би се посветили и каријером Стефановског.
Маестро на жицама не може без антологијске “Јовано, Јованке”, а Матија га у томе здушно прати, да би се касније пребацили на примењену музику, односно “Џипси сонг” за култни филм “Џипси меџик ” (1997) Столета Попова.
Тако је и ове вечери апсолутно та нумера сваког у сали одушевила и подсетила на безбрижнија времена иза свих нас.
Ремек дело “Чувам ноћ од будних” из периода “Леб и сол” са албума “Као какао” (1987) тек је фасцинирала љубитеље Стефановског, што је искрено и показала дуготрајним аплаузом.
Нашло се места и за култни наслов “Учи ме, мајко, карај ме” где Стефановски увек доминира без премца.
По замишљеном сценарију, осим што су готово све време заједно на сцени и активни сваке минуте у заједничком извођењу композиција, тандем врхунских маестра је направио и кратак сегмент где обојица имају и по једну соло тачку.
Тако је Дедић дошао до изражаја када је интерпретирао веома пријатну, лагану инструменталну верзију иначе баладе “Фрагиле” од чувеног Стинга (албум “Nothing Like the Сун ” 1987).
Видећемо се тек више у неким бољим временима, и ово са нама двојицом је тек почетак једне лепе сарадње и дугог пријатељства. За крај ето мало и нашег колеге Џибонија и његова песма “Дивљи цвит”, видимо се, рекао је Стефановски.
Прошли пут је Стефановски био на истој сцени Комбанк Дворане у фебруару 2019. године на Гитар Арт фестивалу у дуету с Мирославом Тадићем.
Београдски џез фестивал који је почео 16. децембра биће завршен сутрадан концертом легенди српског џеза у Дому омладине Београда - Лазар Тошић квинтет, Влада Маричић квартет и Јован Маљоковић секстет.