„IMAMO IZUZETNA OSTVARENJA U deset godina Belgrade Saxperience festivala”
BEOGRAD: Gost nove epizode video serijala Tanjug Reflektor bio je saksofonista Milan Savić koji je govorio o Belgrade Saxperience festivalu koji organizuje jubilarni deseti put od 28. do 30 septembra u Beogradu.
Savić je rekao da će u okviru festivala 28. septembra posetiocima u Galeriji Srpske akademije nauka i umetnosti saksofon u klasičnoj muzici predstaviti Jan Gričar iz Slovenije sa pijanistkinjom Nežom Bregar.
Prema njegovim rečima, u Ustanovi kulture "Parobrod" 29. septembra dolazi duo Heliks (Helix) 2, koji čini bračni par iz Belgije Nele Tibo i Bart van Beneden, koji imaju "novi ugao i pristup" kombinuju saksofon sa elektornikom.
Savić je dodao da će posetioci čuti i kompoziciju Draška Adžića napisanu za jubilarno izdanje "Sakspirijensa".
Kako je najavio, 30. septembra u Dom omladine Beograda dolazi virtuoz iz Austrije i finalista Telonijus Monk džez takmičenja u Sjedinjenim Državama Lukas Gabric, koji ćenastupiti sa pijanistom Aleksandrom Grujićem, basistom Milošem Čolovićem i bubnjarem Aleksandrom Cvetkovićem.
Prema njegovim rečima, učesnici Belgrade Saxperience u skladu sa tradicijom festivala držaće majstorske radionice u Kulturnom centru Beograda.
Savić je podsetio da je Belgrade Saxperience stigao do desetog izdanja nakon oko 150 održanih koncerata u 12 gradova Srbije, gde su predstavljali klasični i džez saksofon i na preko 50 majstorskih kurseva za studente, dok je 11 kompozitora napisalo 16 kompozicija za klasični saksofon.
"Bilo je preko 450 učesnika za deset godina i vrlo sam zadovoljan. Impozantna je cifra ljudi i i ostvarenja kojim možemo da se ponosimo", dodao je Savić.
Prema njegovim rečima, u radu na festivalu glavni mu je problem nedostatak vremena, pošto istovremeno radi u školi i aktivno nastupa u Beogradskoj filharmoniji i Simfonijskom orkestru Radio-televizije Srbije.
Istakavši veliku pomoć kolega iz KCB-a i ostatka tima festivala, Savić je dodao da je "sve lakše kada se radi sa entuzijazmom i voljom".
Savić je ocenio da Srbija "ima dosta potencijala, ima dosta talentovane dece što se tiče saksofona", a festival omogućava onima koji žele nauče i sviranje dovedu na viši nivo, da stupe u kontakt sa profesorima i dalje se usavršavaju.
"Nakon deset godina intenzivnog pravljenja klime za klasični saksofon, pošto je džez saksofon dovoljno razvijen, mislim da smo postali prilično vidljivi i interesantni.
Svi gostujući umetnici nose lepa iskustva i zadivljeni su atmosferom u Beogradu i organizacijom", naveo je Savić.