Svaki drugi sat po jedan isključen zbog pijanstva
Za prvih šest meseci ove godine, na putevima južne Bačke bilo je za pet procenata manje saobraćajnih nezgoda u odnosu na isti period lane, ali je mnogo važniji podatak da je u navedenom periodu zabeleženo znatno manje smrtno stradalih i povređenih osoba.
U saobraćajnim nezgodama poginulo je deset lica (prošle godine za preko 40 procenata više), broj teško povređenih manji je za trećinu, a manje je i lakše povređenih. Statistika govori da se najveći broj saobraćajnih nezgoda dogodio u naseljenim mestima, gde je i najviše povređenih, a broj poginulih je pojednak u naseljenim mestima i van njih.
U kontroli saobraćaja, u 12 opština Južnobačkog okruga, otkriveno je u prvoj polovini godine desetak saobraćajnih prekršaja na sat, što je više nego u istom periodu protekle godine. Iz saobraćaja je isključeno 3.045 vozača, od kojih 2.177 ( na svaka dva sata po jedan) zbog vožnje pod uticajem alkohola, 819 vozila, od čega je na tehnički pregled upućeno je 14. Podneto je približno, u proseku posmatrajući, po tri krivične prijave zbog počinjenih krivičnih dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja.
Nije preterano zabrinjavajuća situacija s početka sezone kada su u pitanju dvotočkaši. Lane je bila jedna nesereća u kojoj jepoginuo motociklista, dok ih je godinu pre toga bilo pet. Prošle godine nije bilo poginulih vozača mopeda, a 2016. godine je dvoje izgubilo život. U 2017. godini zabeležena su četriri slučaja s poginulim biciklistima, dok ih je u 2016. bilo 13.
Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja za prošlu godinu primetan je visok procenat korišćenja zaštitne kacige. Vozači mopeda u Novom Sadu koristili su zaštitnu kacigu u 93,3 odsto, što je znatno više od trenutnog republičkog proseka. Voači motocikala koriste kacigu u 90 odsto slučajeva, a putnicina motociklu u 83,3 odsto slučajeva.
Najčešći uzroci saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju motociklisti su na prvom mestu neustupanja prvenstva prolaza od automobila prilikom bočnog uključivanja na put s prvenstvom prolaza. Na drugom mestu je menjanje saobraćajne trake u uporednoj vožnji kao i stizanje motocikliste optozadi od putničkog vozila koje menja traku, pri čemu motor uđe u mrtvi ugao, uz lošu procenu brzine kretanja motora, objašnjavaju saobraćajci.
M. Vujačić