Сваки други сат по један искључен због пијанства
За првих шест месеци ове године, на путевима јужне Бачке било је за пет процената мање саобраћајних незгода у односу на исти период лане, али је много важнији податак да је у наведеном периоду забележено знатно мање смртно страдалих и повређених особа.
У саобраћајним незгодама погинуло је десет лица (прошле године за преко 40 процената више), број тешко повређених мањи је за трећину, а мање је и лакше повређених. Статистика говори да се највећи број саобраћајних незгода догодио у насељеним местима, где је и највише повређених, а број погинулих је поједнак у насељеним местима и ван њих.
У контроли саобраћаја, у 12 општина Јужнобачког округа, откривено је у првој половини године десетак саобраћајних прекршаја на сат, што је више него у истом периоду протекле године. Из саобраћаја је искључено 3.045 возача, од којих 2.177 ( на свака два сата по један) због вожње под утицајем алкохола, 819 возила, од чега је на технички преглед упућено је 14. Поднето је приближно, у просеку посматрајући, по три кривичне пријаве због почињених кривичних дела против безбедности јавног саобраћаја.
Није претерано забрињавајућа ситуација с почетка сезоне када су у питању двоточкаши. Лане је била једна несерећа у којој јепогинуо мотоциклиста, док их је годину пре тога било пет. Прошле године није било погинулих возача мопеда, а 2016. године је двоје изгубило живот. У 2017. години забележена су четрири случаја с погинулим бициклистима, док их је у 2016. било 13.
Према подацима Агенције за безбедност саобраћаја за прошлу годину приметан је висок проценат коришћења заштитне кациге. Возачи мопеда у Новом Саду користили су заштитну кацигу у 93,3 одсто, што је знатно више од тренутног републичког просека. Воачи мотоцикала користе кацигу у 90 одсто случајева, а путницина мотоциклу у 83,3 одсто случајева.
Најчешћи узроци саобраћајних незгода у којима учествују мотоциклисти су на првом месту неуступања првенства пролаза од аутомобила приликом бочног укључивања на пут с првенством пролаза. На другом месту је мењање саобраћајне траке у упоредној вожњи као и стизање мотоциклисте оптозади од путничког возила које мења траку, при чему мотор уђе у мртви угао, уз лошу процену брзине кретања мотора, објашњавају саобраћајци.
М. Вујачић