Mladi motoraši najugroženiji, brzina opasan izazov
Najčešći uzroci saobraćajnih nezgoda koje su izazvali vozači motocikala i mopeda su neprilagođena brzina, nepropisne radnje vozilom i vožnja pod dejstvom alkohola,
napomenula je novosadska Policijska uprava za “Dnevnik” pred početak sezone vožnje bajkera, kojih je svake godine sve više na putevima.
Saobraćajci Policijske uprave u Novom Sadu, koji službu obavljaju na službenim motociklima, u toku 2015. godine otkrili su 2.256 prekršaja, Od toga je 43 prekršaja nepropisnog preticanja, 46 prekršaja upravljanja vozilom bez vozačke dozvole, 25 prekršaja upravljanje vozilom bez odgovarajuće kategorije, 75 prekršaja isteka roka važenja registarske nalepnice, 30 prekršaja u kojima vozilo nije upisano u jedinstven registar vozila i 297 prekršaja nekorišćenja zaštitne kacige.
Takođe, otkriveno je 76 vozača pod uticajem alkohola od kojih je 28 vozača zadržano do istrežnjenja, a najduže 12 sati, navodi se u statistici novosaska policijske uprave.
Inače, u saobraćajnim nezgodama lane su u Južnobačkom okrugu, poginula četiri vozača motocikala i mopeda, a povređeno je 144 vozača i 21 putnik na tim vozilima.
U poslednjih nekoliko godina, otkako saobraćajci imaju brojnije i kvalitetnije službene motocikle, uz kontrole radarom, vrlo je mali procenat problematičnih motoraša.
- Motociklisti se često mogu podeliti na one koji pripadaju određenim klubovima, one koje bi mogli nazvati slobodnjacima, a čini se da postoji i treća grupa, kojoj pripadaju oni koji imaju želju da se na dva točka samo malo prikažu, a neretko se motora čak i plaše. U principu, pripadnici moto-klubova su prilično disciplinovani i odgovorni. Oni su najčešće ti koji učestvuju u kampanjama i propagiraju primeren način ponašanja na točkovima i ljubav prema vožnji. Ipak, činjenica je da su najugroženiji mladi vozači motocikala, s malo vozačkog iskustva, koji dozvole sebi da više „divljaju” na točkovima ne bi li se dokazali pred društvom i devojkama. Naravno, ne ponašaju se svi tako. Stariji motociklisti se zrelije ophode, bez želje za dokazivanjem. Većini je ipak važnije da na motoru budu što duže, a ne što brže – kažu nam pripadnici saobraćajne policije.
Saobraćajna policija apeluje na motocikliste, pre svega, da prilagode brzinu kretanja svojim veštinama, zato što motor zahteva određene sposobnosti. Suština je da se prilagodi brzina, dok bi vozači drugih vozila trebalo da imaju malo veću toleranciju prema motociklistima koji se činjenično teže i sporije uočavaju u saobraćaju, naročito kada se uzme u obzir „mrtvi ugao otpozadi”.
M. Vujačić