Srbija mora u digitalnu ekonomiju
sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić.
Kako je navedeno u saopštenju, ona je u uvodnom obraćanju na konferenciji „IDC Predictions 2017‘” rekla da se Srbija priprema za jedinstveno digitalno tržište (Digital Single Market).
– Da bismo došli do usluga inteligentnih transportnih sistema, naprednih digitalnih rešenja u proizvodnji, pametne energije, e-zdravstva, pametnog monitoringa životne sredine i svih drugih pametnih usluga, važno je da i globalno govorimo jednim glasom o liberalizaciji podataka, pristupu podacima, sigurnosti podataka, upravljanju podacima – rekla je Tatjana Matić. – To znači da svi zajedno imamo novo, veoma važno pitanje standardizacije kao mehanizma interoperabilnosti.
Navodeći da su zajednički standardi od suštinskog značaja za interoperabilnost svih digitalnih tehnologija, ona je istakla i da oni predstavljaju temelj jedinstvenog digitalnog tržišta.
– Standardi moraju biti postavljeni tako da omoguće otvorenost i bezbednost, agilno spajanje različitih aktera i građana, i time doprinesu razvoju digitalne ekonomije i digitalnog društva – zaključila je Tatjana Matić.
Kako je navedeno, na konferenciji, na kojoj su predstavljena najnovija istraživanja američke kompanije International Data Corporation (IDC) učestvovao je i ambasador SAD u Srbiji Kajl Skot.
E. Dn.