PRIVATIZACIJA Kapital Luke Novi Sad procenjen na 16,5 miliona evra
NOVI SAD: Ministarstvo za građevinu, saobraćaj i infrastukturu, kako je i najavljeno, tokom septembra treba da objavi tender za prodaju Luke Novi Sad, jedine srpske luke koja još nije prodata.
Direktor preduzeća Aleksandar Milovančev kaže da, dok se ne nađe kupac za lučkog operatera, očekuje da do kraja godine Luka pretovari milion tona robe.
„Pre nekoliko godina ostvaren je svojevrstan rekord u pretovaru, kada je prometovano bezmalo 1,2 milion tona“, naveo je Milovančev, dodavši da količinu pretovara određuje veličina pristaništa, pa je zato milion i po tona maksimum koji Luka Novi Sad može ostvariti.
Po njegovim rečima, u proteklih pet godina vrednost preuzeća je, dobrim poslovanjem, povećana bezmalo 650 miliona dinara, te je sada kapital preduzeća procenjen na minimum 16,5 miliona evra.
Direktor Milovančev smatra da će početna cena, kada tender bude objavljen, biti znato veća.
„Na prodaji će biti upravna zgrada veličine oko 1.000 kvadratnih metara, skladište površine 44.000 kvadrata i šest kranova, dok 25 hektara zemljišta na kojem se prostire novosadska luka neće biti na prodaji“, objašnjava on, navodeći da su kranovi stari – među njima je jedan proizveden 1936. godine i dva dobijena iz Mađarske posle Drugog svetskog rata kao ratna odšteta.
Uprkos staroj mehanizaciji, Milovančev kaže da firma, zahvaljujući dosadašnjem poslovanju, može privući potencijalne investitore.
Očekuje se da po objavnjivanju tendera Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture, ostavi rok od najmanje meseca za prikuljanje ponuda. Potom, po otvaranju i objavljivanju najboljeg kupca, biće ostavljen rok za žalbe. Sve to može se protegnuti i na 2019. godinu.
Međutim, rokovi u privatizacije, kaže Milovančev, neće ugroziti poslovanje firme jer se privređuje kao da neće doći do promene vlasnika.
„Preduzeće nema dugova, kredita ni minusa na računu. U proteklim godimama Luka Novi Sad poslovala je bez gubitaka, otvoreno na tržištu, bez donacija i dotacija“, objašnjava on.
Iz Ministarstva je i najavljeno da će se prodavati upravo biznis preduzeća, na koji će, kako je predočeno potencijalnim kupcima, biti postavljen uslov ulaganja od 15 miliona evra radi izgradnje nove obale, silosa i kupovine nove mehanizacije i povećanja pretovara robe na dva i po miliona tona.
Budućnost Luke Novi Sad je, kaže direktor Milovančev, u kontejnerskom saobraćaju i u Ro-Ro terminalu, novoj tehnologiji koja na brodove prima kamione natovarene teretom.
Z. Delić