Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Polovina domaćinstava zaslužila popust na struju

31.01.2016. 20:21 13:33
Piše:

Da su građani/potrošači u velikoj većini odgovorni i redovno plaćaju svoje obaveze/račune za komunalne usluge, pa i električnu energiju svedoči i to što ogromna većina

domaćinstava u Srbiji na vreme plaća račune za struju. Svejedno je da li to čine zato što se redovnim plaćanjem izbegava dodatni trošak, na ime kamate, ili zbog bojazni da bi se računi nagomalali i doveli do isključenja struje, ili da bi se obezebdio popust od pet odsto, koji se obračunava svakog meseca ukoliko se račun plati na vreme, ali je po podacima iz „Elektroprivrede Srbije“, nivo naplate potraživanja za električnu energiju na području Srbije 95,76 odsto, dok je u Vojvodini taj procenat i viši - 97,75 odsto.

Naime, ukupna dugovanja domaćinstava i privrede koji su na garantovanom snabdevanju za potrošenu električnu energiju iznose 15,56 milijardi dinara, a od toga a na području Vojvodine duguju 2,31 milijardu dinara, kažu u EPS-u. U Vojvodini je veći iznos duga domaćinstva nego privrednih potrošača, jer je dug domaćinstava 1,66 milijardi dinara, dok je 0,65 milijardi dinara dug privrednih potrošača.

Dakle, procenat naplate struje je, slobodno se može reći, dobar pošto velika većina potrošača svoje obaveze za potrošenu struju izmiruje redovno ili sa malim zakašnjenjem. To je i doprinelo da više od polovine potrošača, zahvaljujući redovnom plaćanju računa za električnu energiju - do 25. u mesecu, ostvaruje pravo na pet odsto popusta. Na taj način u novčaniku ostaje više novca, jer ukoliko je račun oko 3.000 dinara, što je potrošnja od nešto više od 400 kilovata struje, mesečni popust iznosi oko 150 dinara. To znači da se na godišnjem nivou može uštedeti oko 1.800 dinara, odnosono oko polovine mesečne potrošnje.

Naravno, uvek ima potrošača koji nisu skloni da svoje račune plate na vreme i iako ih je daleko manje od onih savesnih, njihova dugovanja čine više od polovine ukupnog dugovanja, kažu u EPS-u. Naime, manje od osam odsto potrošača duguje više od 65 odsto ukupnih potraživanja potrošača koji su na garantovanom snabdevanju.

Kako bi se poboljšala naplata dugovanja, EPS „Snabdevanje“ u kontinuitetu preduzima odgovarajuće korake. Naravno, ceo postupak sprovodi se po zakonu, a krajnja mera, ukoluko se dug ne plati, je isključenje struje. Treba znati i da ponovno priključenje brojila na mrežu košta i za domaćinstva iznosi 783 dinara. Pre nego što dođe do isključenja struje, dužnicima se dostavlja se upozorenje pred obustavu isporuke električne energije, donosno isključenje struje. Na taj način se obaveštavaju da dugovanje mogu da plate u roku od 30 dana, koliko je za domaćinstva, odnosno 15 dana, koliko je rok za plaćanje duga za struju za firme i preduzetnike. Iz EPS-a ukazuju da se, u slučajevima kada se u tom roku dug za potrošenu a neplaćenu električnu energiju ne plati, struja svim potrošačima/kupcima isključuje u skladu sa Zakonom o energetici i Zakonom o zaštiti potrošača. Iz ovog preduzeća ukazuju da se, na osnovu Zakona o zaštiti potrošača može obustaviti pružanje  usluge od opšteg ekonomskog interese ako kupac ne izmiri svoje tekuće obaveze za pružane usluge u roku od dva meseca od dana kada je obaveza dospela.

D. Mlađenović

 

Redovnije plaćanje komunalnih usluga

U poslednje vreme plaćanje računa za komunalne usluge daleko je redovnije nego ranije, jer su se u naplatu uključili i izvršitelji. Budući da se zbog toga troškovi potrošača značajno povećavaju, građani se trude da račune plate na vreme, ili sa prihvatljivim zakašnjenjem koje ne povlači tako velike troškove.

Piše:
Pošaljite komentar