Ovo su pet mitova o uspešnim direktorima
Novinar Bi-bi-sija Brajan Borzikovski u nedavnom članku iznosi osobine koje odlikuju kvalitetnog direktora uspešnog preduzeća te ruši mitove o tome kakav uspešan direktor treba da bude.
Mit 1: Direktor mora biti harizmatičan
Ispalo je da je harizma precenjena. Introverti su na tim položajima ostvarivali čak i nešto bolje dugoročne rezultate od ekstroverata, iako se ekstroverti možda isprva čine samopouzdaniji i prijatniji.
Mit 2: Direktor ne sme priznati kada nije u pravu
Nekima je priznavanje greške znak slabosti, a drugi se brinu kako bi mogli reagovati deničari ili članovi uprave. No, neuspeh je zapravo ključ uspeha jer se ozbiljne pogreške mogu analizirati i na njima se može naučiti lekcija za buduće poteze. Oni direktori koji su tako postupili, kasnije su radili najbolje.
Mit 3: Direktor mora imati iskustva u određenom sektoru
Ne mora, jer ljudi izvana često znaju doneti novu perspektivu, nove veštine i nove ideje, a veštine bitne za određeni sektor mogu se naučiti.
Mit 4: Direktor mora biti diktator
Autokratsko vodstvo zapravo šteti poslovanju. Uspešni direktori jesu odlučni, ali oni ne donose te odluke samostalno, nego u dogovoru i na temelju odnosa sa zaposlenicima, deničarima i upravom. Najbolje je pronaći zlatnu sredinu, kako bi svi delovi preduzeća mogli da funkcionišu.
Mit 5: Direktor mora biti vrhunski obrazovan
Iako je diploma plus, ona nije najbitnija. Važnije su intelektualna snaga i snalažljivost.
Donošenje izvršnih odluka bazira se na tri stvari: poboljšanju kvaliteta života zainteresovanim stranama (deničarima, zaposlenicima i zajednici), dubinskom razumevanju posla i usredsređenosti na ljude, navodi se u članku.