Ово су пет митова о успешним директорима
Новинар Би-би-сија Брајан Борзиковски у недавном чланку износи особине које одликују квалитетног директора успешног предузећа те руши митове о томе какав успешан директор треба да буде.
Мит 1: Директор мора бити харизматичан
Испало је да је харизма прецењена. Интроверти су на тим положајима остваривали чак и нешто боље дугорочне резултате од екстроверата, иако се екстроверти можда испрва чине самопоузданији и пријатнији.
Мит 2: Директор не сме признати када није у праву
Некима је признавање грешке знак слабости, а други се брину како би могли реаговати деничари или чланови управе. Но, неуспех је заправо кључ успеха јер се озбиљне погрешке могу анализирати и на њима се може научити лекција за будуће потезе. Они директори који су тако поступили, касније су радили најбоље.
Мит 3: Директор мора имати искуства у одређеном сектору
Не мора, јер људи извана често знају донети нову перспективу, нове вештине и нове идеје, а вештине битне за одређени сектор могу се научити.
Мит 4: Директор мора бити диктатор
Аутократско водство заправо штети пословању. Успешни директори јесу одлучни, али они не доносе те одлуке самостално, него у договору и на темељу односа са запосленицима, деничарима и управом. Најбоље је пронаћи златну средину, како би сви делови предузећа могли да функционишу.
Мит 5: Директор мора бити врхунски образован
Иако је диплома плус, она није најбитнија. Важније су интелектуална снага и сналажљивост.
Доношење извршних одлука базира се на три ствари: побољшању квалитета живота заинтересованим странама (деничарима, запосленицима и заједници), дубинском разумевању посла и усредсређености на људе, наводи се у чланку.