Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Nemački „dizelaši“ izazvali potres na evropskom tržištu „polovnjaka“

31.08.2017. 08:21 08:44
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

Dileri širom Nemačke na svojim placevima već imaju oko 300.000 vozila s dizel-motorima Euro 5 norme koje ne mogu da prodaju. Dosadašnji vlasnici su ih prodali iz raznih razloga, pa i budućih zakona koji će se odnositi na starije dizelaše.

Zabrinjava činjenica da bi veliki deo tih automobila koje Nemci neće, moga završiti na našem tržištu i okolini. U Bosni je već registrovan povećan uvoz dizelaša, a slično je i u drugim balkanskim državama.

Nemci ne žele ni da čuju za takva vozila upravo zbog mogućnosti koju je najavila nemačka vlada – da će zabraniti ulazak starijim dizelašima u veće gradove kao što su Štutgart i Minhen, piše sajt „D-motion”.

Po anketama koje su obavljane među dilerima svih marki polovnih vozila, tri četvrtine je izjavilo da mora da značajno spušta cenu vozilima. Isto toliko njih potvrdilo je da proizvođači ne pružaju dovoljnu podršku da bi se ti mrtvi lageri nekako prodali. Svi su jednoglasni u stavu da je potrebno da vlada što pre donese jasne zakone, a s njima i uslove od kada i pod kojim kriterijumima ta vozila neće moći da se voze. Pri tom, brojna vozila koja čekaju kupce proizvodila su se do pre godinu i po.

Dileri širom Nemačke na svojim placevima već imaju oko 300.000 vozila s dizel-motorima Euro 5 norme koje ne mogu da prodaju

Iako su „VNJ frupa”, „Dajmler” i BMNJ prihvatili da softverski unaprede dizelaše novije proizvodnje, kojih ima oko pet miliona, i time im produže legalnu upotrebu u gradovima, postoje i oni koji veruju da softversko unapređivanja neće dovoljno smanjiti emisiju otrovnih gasova.

Gotovo 30 odsto ispitanih vozača dizelaša u Nemačkoj izjavilo je da će pokušati da što pre proda svoje atomomobile zbog sve bržeg pada njihove vrednosti, pogotovo uz programe subvencija koje od VNJ-a idu i do 10.000 evra ako se doveze stari dizelaš i kupi vozilo iste marke. Problem tog programa je u tome što obezvređuje polovne automobile, koji su dovezeni na zamenu po principu staro za novo.


Kupci – ovce za šišanje

Najveći paradoks je u tome što su isti ti, danas „fuj, fuj” dizelaši do pre nekolikogodina dizani u nebesa sa svojom malom potrošnjom i efikasnošću. Danas jedno, sutra drugo. A kupci kô kupci, bili ovce za šišanje.


To su podaci samo za Nemačku, a masovna histerija, koja je, po mnogima, ili kasno počela ili snažno isfabrikovana od moćnih lobija, tek će početi u brojnim razvijenim zemljama EU i van EU. Samo je pitanje ko će veštije ili manje vešto da se reši polovnjaka koje više neće želeti da vidi na svojim ulicama.

E. Dn.

Piše:
Pošaljite komentar
Dizelaši neće brzo otići u istoriju

Dizelaši neće brzo otići u istoriju

20.08.2017. 21:56 22:02