Vojvodina sve interesantnija turistička destinacija
BUDIMPEŠTA: Drugog dana Međunarodnog sajma turizma u Budimpešti „UTAZAS 2020“ na zajedničkom štandu u organizaciji Privredne komore Vojvodine, Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam i Turističke organizacije Vojvodine turističku ponudu Vojvodine, odnosno Srbije predstavlja zajedno 35 turističkih i ugostiteljskih preduzeća.
Izlagače je posetio resorni sekretar i potpredsednik Pokrajinske vlade Ivan Đoković sa saradnicima, koji je rekao da iz godine u godinu evidentno raste broj turističkih poseta i boravišta u AP Vojvodini i dodao da turizam postaje grana u ekspanziji.
Novi turistički smeštajni kapaciteti, podizanje gastronomsko-vinske privrede jednako sa kulturnim turizmom, doveli su do maksimalnih rezultata u poslednjem mandatu ove Vlade. Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam i ove godine izdvojio je dodatnu količinu novca da pomogne subvencijama male i srednje preduzetnike u turizmu i ugostiteljstvu, da se i dalje razvijaju i da na sve turiste, koji dolaze pre svega iz inostranstva, ostavimo pozitivne utiske, koji će lančano povući i ostatak turističkih intirensenata iz tih zemalja da nas posete, rekao je Đoković.
Viša savetnica za turizam Dragica Samardžić kazala je da Vojvodina ima jako dobru saradnju sa partnerima iz Mađarske i da veliki broj turista dolazi u Srbiju i Vojvodinu.
Naročito su im zanimljivi programi seoskog turizma, jer žele da upoznaju tradiciju i kulturu stanovništva koje živi u Vojvodini. Deo edukativnog programa u njihovim školama je u vezi sa lokalnim zajednicama koje žive u Vojvodini, rekla je Samardžić.
Direktorica TOV Nataša Pavlović istakla je značaj predstavljanja turističke privrede na sajmu turizma u Budimpešti, koje se u poslednjih deset godina, koliko je već TOV prisutna na ovom sajmu, pokazalo kao veoma uspešno, a posebno je istakla važnost prezentacije u Ambasadi Srbije u Budimpešti, koje će se održai i ove godine za vreme trajanja Sajma turizma.
Kada pričamo o turistima iz Mađarske koji posećuju Vojvodinu, moram da kažem da su do sada oni bili na četvrtom, a sada su na trećem mestu po broju poseta. Dakle, broj poseta mađarskih turista porastao je za 5,2 odsto, a to je oko 40.000 posetilaca iz Mađarske u Vojvodini. Cilj svima nama je da prikažemo našu zemlju na ovom sajmu na najbolji mogući način, ali isto tako i da turiste zadržimo ne samo u Vojvodini, nego da ih pošaljemo i u ostale delove Srbije, rekla je Pavlović.
Sekretar Udruženja usluga PKV Branislav Mamić naveo je da je u 2019. broj turista u srbiji veći za 4,3 odsto, a da je Vojvodina učestvovala sa 15,2 odsto u ukupnim dolascima turista u Srbiju. On je podsetio da PKV konstantno radi na unapređenju poslovne saradnje sa partnerima iz inostranstva, a naročito sa onima iz Mađarske i da je pre nekoliko dana, predsednik PKV Boško Vučurević potpisao Aneks sporazuma o poslovnoj saradnji u oblasti zdravstvenog turizma sa privrednim komorama u Rijeci i Segedinu.
Igor Vasiljević iz Destilerije „Kalpak“, koji se sa svojim proizvodima predstavlja na mnogim turističkim sajmovima, istakao je danas da je prezadovoljan odzivom posetilaca zajedničkom štandu u Budimpešti.
Građani Mađarske su prepoznali kvalitet i čak su sa tugom rekli da su naše rakije mnogo kvalitetnije, rekao je Vasiljević.
Međunarodni sajam turizma „UTAZAS 2020“ održava se do nedelje.