Sve bliži početak izgradnje 48 km brze saobraćajnice
Projektna dokumentacija za četiri deonice Fruškogorskog koridora, od Novog Sada do Rume, proći će tehničku kontrolu, nakon što su „Koridori Srbije” pre sedam dana za ovaj posao raspisali javnu nabavku od 30 miliona dinara bez PDV-a.
U konkursnoj dokumentaciji ističe se da je zbog hitnosti skraćen postupak javne nabavke, kako bi se uklopio u dinamiku predviđenu ugovorom o projetovanju i izgradnji Fruškogorskog koridora, koji su predstavnici države i državnih preduzeća potpisali sa kineskom firmom „China Road and Bridge Corporation„ 6. oktobra prošle godine, kada je najavljeno da bi izgradnja mogla da počne na proleće.
Tenderska dokumentacija pokazuje da će Fruškogorski koridor imati četiri trake širine po 3,5 metara, koje su predviđene za brzine od 60 do 100 kilometara na sat. Planirano je ukupno 14 denivelisanih raskrsnica na sve četiri deonice, na Širinama iznad Tekija planirani su pešačko-biciklistički tunel i tunel za motorni saobraćaj, oba od oko 350 metara dužine, kao i dvocevni tunel Iriški venac od 3,5 kilometra. Na trasi će se nalaziti 46 mostova i 10 nadvožnjaka. Najveći će svakako biti most na Dunavu kod Crkve Marije Snežne u Petrovaradinu, koji će biti dug oko 1,7 kilometar.
Predračunska vrednost izgradnje čitave saobraćajnice je 58,9 milijardi dinara, odnosno oko 500 miliona evra, a procenjena je na osnovu idejnog projekta koji je izradio Institut za puteve iz Beograda i koji je prošao stručnu kontrolu. Inače, izgradnju Fruškogorskog koridora finansira Vlada Srbije sa 606 miliona evra, investitor su „Putevi Srbije”, naručilac posla su „Koridori Srbije”, dok je izvođač pomenuta kineska kompanija CRBC.
Oko 48 kilometara buduće brze saobraćajnice izdeljeno je na četiri deonice: prva deonica je petlja “Autoput E-75” – Paragovo, druga je Paragovo – početak obilaznice oko Rume, deonica tri se odnosi na petlju “Kać” – Petrovaradin (petlja “Autoput E-75”) , a četvrta podrazumeva početak obilaznice oko Rume, sve do petlje “Ruma” na autoputu E-70.
Rok za podnošenje ponuda je 9. mart, a pobednik konkursa ima dvadeset dana da preda konačni izveštaj ukoliko nema primedbi, u suprotnom, ima dodatnih sedam dana za izveštaj po dostavljenim primedbama i tako sve dok priedbe ne budu otklonjene.
Da podsetimo, nedavno je Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životne sredine dao saglasnost na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta izgradnje prve deonice Fruškogorskog koridora, a zahtev za određivanje sadržaja i obima studije o proceni uticaja na životnu sredinu „Putevi Srbije„ podneli su i za drugu deonicu.
S. Krstić
Država će ove godine iz republičkog budžeta u razvojne projekte u Vojvodini usmeriti 64.807.481.820 dinara. Najviše novca, kao i lane, planirano je za projekat mađarsko-srpske železnice – 40.500.000.000 dinara, dok će za brzu saobraćajnicu Novi Sad – Ruma biti izdvojeno 2.601.000.000. Izgradnja deonice auto-puta Beograd–Zrenjanin planirana je sa 630.000.000 dinara, a mosta – obilaznice oko Novog Sada, s pristupnim saobraćajnicama sa 441.000.000. Na spisku je i rekonstrukcija i modernizacija železničke pruge Subotica–Segedin s 501.000.000 dinara. Radovi na delu auto-puta E-75 – deonica Kelebija – petlja „Subotica–Jug” stajaće 250.000.000 dinara.
U 2021. Republika će odobriti projektne i programske zajmove vredne 1.717.970.830.000 dinara. Među njima je i izgradnja brze saobraćajnice Novi Sad – Ruma, odnosno Fruškogorskog koridora, gde se među aranžanima s kineskim bankama za 2021. navodi vrednost garancije od 64.757.600.000 dolara. S Unikredit bankom dogovoren je kredit za izgradnju deonice brze saobraćajnice Novi Sad – Ruma – Šabac, vredan 14.268.000.000 dinara, dok je 41.615.000.000 evra vredna garancija proknjižena kod onih koje su date stranim investicionim korporacijama, fondovima i bankama.