Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

RASPISAN TENDER Rekonstruiše se aerodrom u Vršcu, proširuje se pista GRADIĆE SE I HELIODROM

06.02.2024. 11:38 12:03
Piše:
Izvor: Vlada Srbije („Skok u budućnost - Srbija Ekspo 2027”)

U sklopu Trening centra Vazduhoplovne akademije u Vršcu biće izgrađen helidrom i proširena pista, pošto je Delegacija Evropske unije u Srbiji raspisala teneder za izradu tehničke dokumentacije za rekonstrukciju i dogradnju aerodroma Vršac, koji je procenjen da će koštati  335.000 evra, a finansiranje je predviđeno kroz projekat Centar za obuku u dualnom obrazovanju, iz kredita Razvojne banke Saveta Evrope.

Kako je navedeno u planu je proširenje postojeće poletno sletne staze sa pratećim rulnim stazama i izmeštanje pristupnog puta, proširenje platforme za parkiranje i opslugu vazduhoplova Vazduhoplovne akademije i izgradnja helidroma.

Modernizacija Trening centra u Vršcu spomenuta je sredinom januara, u okviru predstavljanja plana „Skok u budućnost - Srbija Ekspo 2027”, u sklopu segmenta o dualnom obrazovanju, na svečanosti u Palati Srbija, kao i da se završetak radova očekuje 2025. gopdine. Helidrom bi trebalo prilagoditi za prihvat i otpremu helikoptera MI-17, a njegovo povezivanje sa sadržajima kompleksa aerodroma predvideti preko pristupne saobraćajnice, širine sedam metara, uz tri parking mesta za putnička vozila. Platforma za parkiranje i opslugu vazduhoplova biće projektovana tako da ima okvirne dimenzija 110 metara sa 215 metara, kako bi istovremeno mogao da primi 18 aviona kodnog slova A (tipa Piper Senica 4 ili Diamond 42) ali i da na mestima predviđenim za te avione bude moguće parkiranje i letelica kodnog slova B kao i vazduhoplova ATR 72-600 uz definisanje potrebenih restrikcija za avione kodnog slova C.

Platforma za parkiranje i opslugu vazduhoplova biće projektovana tako da ima okvirne dimenzija 110 metara sa 215 metara
335.000 evra za rekonstrukciju

Potrebno je produžiti i proširenja poletno-sletne staze na dužinu od 1.500 metara i na širinu od 30 metara kojima će ispuniti uslove za prihvat i otpremu aviona 3C. Međutim, mogućnosti produžetka postojeće poletno-sletne staze su ograničene zbog njenog položaja u odnosu na Vršačke planine sa Vršačkim bregom sa istočne strane, Vršac sa južne strane i pristanišnog kompleksa aerodroma u središnjem južnom delu aerodroma sa gusto izgrađenim objektima (aerodromska kontrola letenja, nastavna zgrada pilotske akademije, hangara i radionica Pilotske akademije i Privredne avijacije). Kako je objašnjeno u dokumentaciji asfaltna kolovozna konstrukcija aerodroma je dobrim delom dotrajala jer je izgrađena 1983. godine, a predviđena je da se upotrebljava najviše 15 godina. Sadašnja poletno-sletna staza, rulne staze i platforme, sa dotrajalom asfaltnom konstrukcijom su sa svim elementima za kodnu oznaku 2B,odnosno za vazduhoplove do 24 metra raspona krila i spoljne širine razmaka točkova glavnog stajnog trapa do šest metara.


Početak je bio 1925. godine

Aerodrom „Vršac” se koristi za obuku pilota, letenje vazduhoplova poljoprivredne avijacije, kao i obavljanje avio-taksi prevoza u javnom saobraćaju. Najveća dozvoljena masa vazduhoplova pri poletanju je 5.700 kilograma, dok asfaltna poletno-sletna staza ima dimenzije 1.000 metara sa 25 metara. Početak vazduhoplovnih aktivnosti vezuje se za 1925.godinu, kada je osnovan ogranak Jugoslovenskog aerokluba „Naša krila”, a zbog pogodnosti vršačkog rejona za razvoj jedriličarstva napravljen je prvi hangar 1934.godine. Savezni vazduhoplovni centar i jedriličarima„Vršac” postaje1954. godine i tada se priključuju padobranci, piloti motornih aviona i modelari. Od 1972. godine taj centar je sastavni deo Jugoslovenskog aerotransporta.


S. Kovač

Autor:
Pošaljite komentar