Otvorena međunarodna konferencija o turizmu
NOVI SAD: Dvodnevna Međunarodna konferencija „Savremene tendencije u turizmu i hotelijerstvu“, koja se već 18. put održava u organizaciji Prirodno-matematičkog fakulteta, Departmana za geografiju, turizam i hotelijerstvo, otvorena je danas u zgradi Rektorata Univerziteta u Novom Sadu.
Ove godine, radni naziv konferencije je „Pripremite se za I-generaciju“, a prema rečima prof. dr Zorana Miloševića, pokrajinskog sekretara za visoko obrazovanje i naučnoistraživačku delatnost, koji je pozdravio učesnike Konferencije, naziv se samo na prvi pogled odnosi na „mlade“, a suštinski na sve koji vreme, informisanost, slobodu izbora i trendove doživljavaju kao kvalitet života i važan sadržaj osećanja „večite mladosti“.
Radujem se vašem prepoznavanju savremenih tendencija u turizmu i hotelijerstvu, koji neće ostati verifikovani samo u međunarodnom časopisu „Turizam“, naprotiv, one se već sada integrišu u naše obrazovne, ali i turističke politike, kao refleksija trendova u savremenom svetu, ali i razvoja turizma na našim prostorima – AP Vojvodine i Srbije, kazao je sekretar Milošević i dodao da je prema zvaničnim statističkim podacima Republičkog zavoda za statistiku, Vojvodinu u 2018. godini posetilo 538.472 posetilaca, što je za 8,4% više nego u prethodnoj godini, a u pogledu broja dolazaka stranih turista došlo je do povećanja od 14,2%.
Najveći turistički promet imali su gradovi Novi Sad, Subotica i Sombor. Posetioci koji dolaze u Vojvodinu na prvom mestu su iz Hrvatske, zatim oni iz Bosne i Hercegovine, Slovenije, Mađarske, Nemačke, Rumunije, Poljske, Kine, Bugarske i Italije. Posebno je uočljiv rekordan porast broja dolazaka posetilaca iz Kine u iznosu od 146,95%, u odnosu na 2017, naglasio je Milošević.
Govoreći o kritikama, koje pre svega dolaze od kineskih turista, a odnose se na sistem plaćanja usluga – digitalizaciju finansijskih transakcija, sekretar Milošević je istakao da će rezultati ove konferencije dati odgovore na ova i slična pitanja, i podsetio da je Pokrajinska vlada zajedno sa Prirodno-matematičkim fakultetom i Turističkom organizacijom Vojvodine “odgovorila” na potrebu kreiranja digitalnog turističkog vodiča kroz AP Vojvodinu, jer je unapređena baza podataka i video materijala koja na multimedijalan i atraktivan način prikazuju turističku ponudu Vojvodine.
Korak po korak, digitalizacija turističke ponude, posebno ovladavanje alatima informacionih tehnologija u njenoj logističkoj podršci, postaje trajni i zajednički zadatak u kome naučna, obrazovna, turistička, ali i politička javnost moraju dati još veći doprinos, zaključio je Milošević.
Na Konferenciji se očekuje oko 150 učesnika iz više od 10 zemalja, a ciljne grupe su mlađe I-generacije, koje će do 2020. godine predstavljati 40% svih potrošača i koje imaju priliku da se dobro povežu, budući da je pristup informacijama skoro neograničen. Sve se filtrira: „Šta je u trendu“, „Šta je vruće“ – kako bi mogli da biraju na šta će potrošiti svoje vreme. Iz marketinške perspektive to znači brzo privlačenje pažnje, a zatim pružanje detaljnijih informacija mladima pomoću kojih će se oni dalje pratiti.