Отворена међународна конференција о туризму
НОВИ САД: Дводневна Међународна конференција „Савремене тенденције у туризму и хотелијерству“, која се већ 18. пут одржава у организацији Природно-математичког факултета, Департмана за географију, туризам и хотелијерство, отворена је данас у згради Ректората Универзитета у Новом Саду.
Ове године, радни назив конференције је „Припремите се за И-генерацију“, а према речима проф. др Зорана Милошевића, покрајинског секретара за високо образовање и научноистраживачку делатност, који је поздравио учеснике Конференције, назив се само на први поглед односи на „младе“, а суштински на све који време, информисаност, слободу избора и трендове доживљавају као квалитет живота и важан садржај осећања „вечите младости“.
Радујем се вашем препознавању савремених тенденција у туризму и хотелијерству, који неће остати верификовани само у међународном часопису „Туризам“, напротив, оне се већ сада интегришу у наше образовне, али и туристичке политике, као рефлексија трендова у савременом свету, али и развоја туризма на нашим просторима – АП Војводине и Србије, казао је секретар Милошевић и додао да је према званичним статистичким подацима Републичког завода за статистику, Војводину у 2018. години посетило 538.472 посетилаца, што је за 8,4% више него у prеthodnoj години, а у погледу броја долазака страних туриста дошло је до повећања од 14,2%.
Највећи туристички промет имали су градови Нови Сад, Суботица и Сомбор. Посетиоци који долазе у Војводину на првом месту су из Хрватске, затим они из Босне и Херцеговине, Словеније, Мађарске, Немачке, Румуније, Пољске, Кине, Бугарске и Италије. Посебно је уочљив рекордан пораст броја долазака посетилаца из Кине у износу од 146,95%, у односу на 2017, нагласио је Милошевић.
Говорећи о критикама, које пре свега долазе од кинеских туриста, а односе се на систем плаћања услуга – дигитализацију финансијских трансакција, секретар Милошевић је истакао да ће резултати ове конференције дати одговоре на ова и слична питања, и подсетио да је Покрајинска влада заједно са Природно-математичким факултетом и Туристичком организацијом Војводине “одговорила” на потребу креирања дигиталног туристичког водича кроз АП Војводину, јер је унапређена база података и видео материјала која на мултимедијалан и атрактиван начин приказују туристичку понуду Војводине.
Корак по корак, дигитализација туристичке понуде, посебно овладавање алатима информационих технологија у њеној логистичкој подршци, постаје трајни и заједнички задатак у коме научна, образовна, туристичка, али и политичка јавност морају дати још већи допринос, закључио је Милошевић.
На Конференцији се очекује око 150 учесника из више од 10 земаља, а циљне групе су млађе И-генерације, које ће до 2020. године представљати 40% свих потрошача и које имају прилику да се добро повежу, будући да је приступ информацијама скоро неограничен. Све се филтрира: „Шта је у тренду“, „Шта је вруће“ – како би могли да бирају на шта ће потрошити своје време. Из маркетиншке перспективе то значи брзо привлачење пажње, а затим пружање детаљнијих информација младима помоћу којих ће се они даље пратити.