Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

NEMA IH NI ZA LEK Za volanom NEDOSTAJE 35.000 ljudi! Ne pomaže ni plata od 3.500 evra, a evo ODAKLE je Srbija „uvezla“ najviše vozača

25.04.2024. 18:43 18:49
Piše:
Foto: Ilustracija/pixabay.com

Oglasi puni ponuda, ali vozača i dalje nedovoljno. Nedostaje nam gotovo 35.000 ljudi za volanom autobusa i kamiona, a čak ni plata od 3.500 evra nije dovoljna da se jave za posao.

Zbog toga je Srbija primorana da uvozi radnu snagu, a direktor poslovnog udruženja Drumskog saobraćaja Srbijatransport Beograd poručuje da su oni naša budućnost.

Goran Aleksić, saobraćajni inženjer i generalni direktor poslovnog udruženja Drumskog saobraćaja Srbijatransport Beograd, kaže za RTS da su podaci o manjku od 20.000 vozača koji se najčešće spominje iz 2019. godine, a da je od tada situacija dodatno pogoršana.

Od tada je značajno smanjen priliv novih vozača, tako da je van srednjih škola došlo, kroz stručnu profesionalnu kompetenciju, negde oko novih hiljadu vozača, a trebalo je oko 15.000, 16.000, rekao je Aleksić.

Taj manjak vozača se nadoknađuje radnicima koji dolaze, recimo , iz Indije.

Prevoznici vide da je jedini način da se to prevaziđe dovođenje radne snage sa strane, tako da smo i mi na našem sajtu preporučili određene respektabilne agencije koje bi mogle da dovedu radnike kako bi održali delatnost drumskog transporta, naveo je Aleksić.

Vozači koji dolaze iz inostranstva mogu da rade samo u unutrašnjem transportu. Aleksić je zadovoljan njima i ističe da su oni naša budućnost.

Teško da ćemo mi iz domaćih resursa njih zameniti. Znači, njihova obuka u narednom periodu je jedan od važnih segmenata, rekao je Aleksić.

Trideset odsto licenciranih vozača starije od 55 godina

Objašnjava da imamo 170.000 licenciranih vozača, a od njih više od 50.000 starije od 55 godina, a oko 15.000 je mlađih od 30 godina.

Tek u narednom periodu se priprema još veći jaz i problem nedostatka jednog važnog resursa za obavljanje delatnosti transporta, rekao je Aleksić.

Jedan od razloga za mali broj novih vozača je demografska situacija u Srbiji, usled čeka je i manje onih koji se školuju za to zanimanje, a, s druge strane, došlo je do većeg obima rasta privrede i većih zahteva za prevozom.

Od 2015. godine do danas u međunarodnom prevozu je poraslo za preko 56 odsto domaćih deklaracija koje su i izvozno-uvozne, a kada je tranzit u pitanju, poraslo je za preko 86 odsto, ukazao je Aleksić.

Dnevnik/RTS

Piše:
Pošaljite komentar
(FOTO) ONO ŠTO JE LEPO, MORA I DA KOŠTA Ako ste planirali ODMOR NA TARI, ponesite PUNE NOVČANIKE Evo koliko će od ponedeljka VOZAČE koštati ulazak u Nacionalni park

(FOTO) ONO ŠTO JE LEPO, MORA I DA KOŠTA Ako ste planirali ODMOR NA TARI, ponesite PUNE NOVČANIKE Evo koliko će od ponedeljka VOZAČE koštati ulazak u Nacionalni park

18.04.2024. 19:57 20:01