Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Najbolje idu polovnjaci stari petnaestak godina

13.09.2021. 11:20 11:27
Piše:
Foto: Tanjug/M.Paunović, ilustracija

NOVI SAD: Prodaja automobila u Srbiji u prvoj polovini ove godine, u poređenju s istim periodom prošle, pokazuje oporavak.

Naime, nakon pada prodaje vozila u 2020. godini, koja je bila izazvana pandemijom koronavirusa, bolje rezulati beleže se i na tražištu novih vozila, kao i polovnjaka. Šta će se dešavati na ovom tržištu zavisi od mnogo faktora, a posebno od situacije na globalnom tržištu. Naime, proizvodnja novih vozila je usporena, manja je i ponuda polovnih vozila - a zbog veće potražnje, rastu cene polovnjaka.

Tržište polovnih automobila se za prvih šest meseci ove godine  znatno oporavilo, a prema analizi sajta "Polovni automobili" i podataka prikupljenih u saradnji sa "Kjub timom", prodaja polovnjaka veća je nego u istom periodu 2020. godine, ali polovnjaci su se više prodavali i u odnosu na period pre pandemije. Od januara do juna ove godine u Srbiji je prvi put registrovano, odnosno kupljeno 34 odsto više polovnih automobila u poređenju s istim periodom prethodne godine. To je dobar pokazatelj da je prodaja polovnjaka išla naviše, ali je opravak ovog tržišta vidljiviji kada se ti podaci uporede s onim iz 2019. godinom. Naime, u prvoj polovini ove godine rast prodaje polovljaka bio je veći za šest odsto u odnosu na prvih šest meseci 2019.

Primetan je i oporavak tržišta novih automobila, posebno kada se zna da je prošle godine pad prodaje bio 21 odsto. Tako je u prvoj polovini ove godine kupljeno 32 odsto više novih vozila nego u istom periodu lane. I pored toga, prodaja novih automobila u ovoj godini još uvek nije dostigla prodaju iz perioda pre pandemije - već je za oko deset odsto manja.

Navike kupaca polovnih automobila nisu se mnogo promenile pa se najčešće kupuju vozila stara oko 15 godina, odnosno ona proizvedena od 2005. i 2008. godine, a najviše folksvagena. Ova vozila čine čak 20 odsto svih prvi put registrovanih polovnjaka u Srbiji, a potom slede opel, pežo, audi i reno. Oni koji kupuju nove automobile u Srbiji, takođe, imaju svog favorita jer se najviše kupovala škoda. Vozila ovog proizvođača kupilo je 20 odsto svih kupaca novih automobila, a nakon škode najbolje su se prodavala vozila marke fijat, tojota, kia i reno.


Polovnjaci sve traženiji

Uz oporavak tržišta automobila u Srbiji, vidljive su i značajne promene i izvesno je da će prilagođavanja biti. Kada je reč o novim automobilima, zbog poteškoća u nabavci određenih komponenti, s kojom su se suočili svi proizvođači vozila, proizvodnja je smanjena, manja je i ponuda, a i na vozila se nešto duže čeka. Smanjena je i ponuda polovnih automobila jer se vozači češće odlučuju da zadrže svoje vozilo, odlože prodaju i sačekaju stabilizaciju tržišta. Zbog manje ponude i veće potražnje polovnjaci su poskupeli u celoj Evropi i to se, pre svega, odnosi na mlađa vozili. Dešavanja na evropskom tržištu nesumnjivo utiču i na tržište polovnjaka u Srbiji jer su troškovi nabavke polovnih vozila sada veći, skuplji je i prevoz, a tu je i obračun carine jer se u praksi primenjuje katalog o vrednostima polovnih automobila Auto-moto saveza.


Izbor kupaca novih i polovnih automobila različit je i kad je reč o  vrsti goriva koje pokreće četvorotočkaše. Kupci polovnjaka ostaju verni dizel-gorivu jer se za dizelaše odlučilo čak 69 odsto kupaca, dok je benzince kupilo njih 28 odsto. Suprotno tome, kupci novih vozila daleko više se odlučuju za kupovinu automobila koji kao pogonsko gorivo koriste benzin - čak 63 odsto, a svega 24 novokupljenih automobila su oni s dizel-motorima. Vozila na hibridni pogon su prvi izbor za 10 odsto kupaca.

Prilikom kupovine vozila, bilo polovnjaka, bilo novih, potrebno je voditi računa i o kubikaži, pošto od toga zavisi i cena registracije. Registracija vozila s motorom većim od 2.000 kubika znatno je skuplja i to je i mogući razlog što se takva vozila retko kupuju. Kupci polovnjaka najviše su kupovali vozila koja imaju motor između 1.800 i 1.999 kubika - 37 odsto, dok su kupci novih automobila najčešće birali one između 1.300 i 1.499 kubika - 29 odsto.

D. Mlađenović

Piše:
Pošaljite komentar
Polovnjaci sve traženiji, a cene pod ručnom

Polovnjaci sve traženiji, a cene pod ručnom

02.10.2020. 11:39 11:40