Na gradilištu budućeg najdužeg tunela u Srbiji intenzivno se radi
Sve koje put nanese preko Fruške gore prema Irigu i dalje, interesuje dokle se stiglo s izgradnjom budućeg najdužeg tunela u Srbiji.
Sudeći po fotografijama koje je v.d. direktora Koridora Srbije Aleksandar Antić juče objavio na društvenim mrežama radi se intenzivno na dva ulazna i dva izlazna tunela kroz Frušku goru. Tunel će biti dugačak 3,5 kilometra. Uz fotografije Antić je objavio: „Izlazni portal i desna cev tunela Iriški venac na Fruškogorskom koridoru. Intenzivni radovi na bušenju budućeg najdužeg tunela u Srbiji”.
Okolna geologija nije bila baš blagonaklona prema inženjerima, koji se trude da obezbede zemljište iza potpornog zida, čiji se sastav i struktura na malom rastojanju prilično razlikuju. Radovi na dvocevnom tunelu ispod Fruške gore, a samim tim i na Fruškogorskom koridoru, svečano su otpočeli 1. maja 2021. godine.
Tunel se buši s obe strane Fruške gore i rade se obe cevi istovremeno. Radnici CRBC-a, kineske kompanije koja gradi Fruškogorski koridor vredan 606 miliona evra, skoro godinu i po dana borili su se terenom na severnom portalu tunela, učvršćujući okolne padine, da bi pre nešto više od šest meseci počelo bušenje tunela hidrauličkim bušilicama, pošto je upotreba dinamita u nacionalnom parku zabranjena.
Samo bušenje je u početku išlo izuzetno polako, ali je prilikom jednog svojih obilazaka ovog gradilišta, Antić istakao da je to stvar opreza i činjenice da iznad tunela prolazi put Novi Sad – Irig.
I dok iznad gradilišta neprekidni niz šlepera, kamiona i automobila koji prelazi preko Venca svedoči o nepohodnosti budućeg tunela
Sam Fruškogorski koridor, planiran kao brza saobraćajnica sa po dve saobraćajne trake po smeru, trebalo bi da bude završen do proleća 2025. godine. Sa svojih 47,7 kilometara trebalo bi da obavi više stvari: da osigura i ubrza saobraćaj između Novog Sada i Rume, oslobodi šume NP „Fruška gora” i ulice Iriga saobraćaja u vidu 900 kamiona i 10.000 drugih vozila po danu.
S. Krstić