На градилишту будућег најдужег тунела у Србији интензивно се ради
Све које пут нанесе преко Фрушке горе према Иригу и даље, интересује докле се стигло с изградњом будућег најдужег тунела у Србији.
Судећи по фотографијама које је в.д. директора Коридора Србије Александар Антић јуче објавио на друштвеним мрежама ради се интензивно на два улазна и два излазна тунела кроз Фрушку гору. Тунел ће бити дугачак 3,5 километра. Уз фотографије Антић је објавио: „Излазни портал и десна цев тунела Иришки венац на Фрушкогорском коридору. Интензивни радови на бушењу будућег најдужег тунела у Србији”.
Околна геологија није била баш благонаклона према инжењерима, који се труде да обезбеде земљиште иза потпорног зида, чији се састав и структура на малом растојању прилично разликују. Радови на двоцевном тунелу испод Фрушке горе, а самим тим и на Фрушкогорском коридору, свечано су отпочели 1. маја 2021. године.
Тунел се буши с обе стране Фрушке горе и раде се обе цеви истовремено. Радници ЦРБЦ-а, кинеске компаније која гради Фрушкогорски коридор вредан 606 милиона евра, скоро годину и по дана борили су се тереном на северном порталу тунела, учвршћујући околне падине, да би пре нешто више од шест месеци почело бушење тунела хидрауличким бушилицама, пошто је употреба динамита у националном парку забрањена.
Само бушење је у почетку ишло изузетно полако, али је приликом једног својих обилазака овог градилишта, Антић истакао да је то ствар опреза и чињенице да изнад тунела пролази пут Нови Сад – Ириг.
И док изнад градилишта непрекидни низ шлепера, камиона и аутомобила који прелази преко Венца сведочи о непоходности будућег тунела
Сам Фрушкогорски коридор, планиран као брза саобраћајница са по две саобраћајне траке по смеру, требало би да буде завршен до пролећа 2025. године. Са својих 47,7 километара требало би да обави више ствари: да осигура и убрза саобраћај између Новог Сада и Руме, ослободи шуме НП „Фрушка гора” и улице Ирига саобраћаја у виду 900 камиона и 10.000 других возила по дану.
С. Крстић