Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Moguće vansudsko rešavanje sporova kupaca i trgovaca

18.11.2019. 12:31 12:33
Piše:
Foto: pixabay.com

Nacrt novog zakona o zaštiti potrošača, koji je trenutno na javnoj raspravi, predviđa mogućnost vansudskog rešavanja problema nastalih između nezadovoljnih potrošača i trgovaca.

Ta novina, o kojoj se  govorilo na javnoj raspravi u Privrednoj komori Srbije, deo je usklađivanja potrošačkih prava koja se tiču trgovaca i potrošača.

– Novo zakonsko rešenje usklađuje se s direktivama Evropske unije, a time se jača vansudska zaštita potrošača – rekla je pomoćnica ministra trgovine u Sektoru za zaštitu potrošača Višnja Rakić za Tanjug. – Sudovi su zatrpani predmetima, ne samo kod nas nego u celoj Evropi i svetu. EU je prva krenula u vansudsko rešavanje sporova i to se pokazalo kao odlično.

U rešavanju eventualnih sporova, navela je ona, učestvovaće diplomirani pravnici koji moraju da imaju najmanje dve godine iskustva u rešavanju građanskih sporova.

Sekretar Udruženja za trgovinu u Privrednoj komori Srbije Žarko Malinović kaže da taj nacrt objedinjuje sve ono što je do sada bilo u drugim zakonima, a tiče se zaštite potrošača i trgovaca.

U proteklom periodu, po analizama inspekcijskih organa, kaže, trgovci su značajno podigli nivo svesti o zaštiti potrošača. Podaci pokazuju da se primedbe i zahtevi potrošača ka trgovcima rešavaju brže, efikasnije.

– Poverenje potrošača raste i trgovci su svesni toga da treba da zadovolje njihove potrebe i uvaže njihove primedbe – istakao je Malinović.


Prekršajni nalog

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Goran Papović ocenio je da je Nacrt zakona kraj priče da je zaštita potrošača borba s vetrenjačama i da se polako dolazi do standarda razvijenih društava.

– Uvođenje prekršajnih naloga za nas krucijalno, to je bilo naša primedba ranije, a do sada je postojala samo kolektivna tužba kao zaštita – rekao je Papović.

Najveće primedbe potrošača odnose se na poštovanje garantnog roka, kazao je on, i dodao da je značajno što će biti novih rešenja u zakonima o poštanskom saobraćaju, elektronskoj trgovini i zaštiti ličnih podataka.

– Neko je trgovcima prodao bazu podatka o penzionerima, kako drugačije objasniti to da ih neki trgovci nepogrešivo zovu – rekao je Papović.


– Potrošači koji ne žele da ih trgovci uznemiravaju telefonom biće u prilici da se preko svog operatera prijave u registar „Ne zovi”, rešenje je koje predviđa Nacrt zakona o zaštiti potrošača koji je u javnoj raspravi – rekla je Višnja Rakić.

Ona je navela da će registar „Ne zovi” biti kod regulatornog tela – RATEL-a, i nalaziće se na njihovom sajtu.

– Da bismo zašitili potrošače, insistiraćemo na registru „Ne zovi”. Trgovci ne smeju biti nestrpljivi i nasrtljivi – rekla je Višnja Rakić.

Nacrt zakona predviđa i uvođenje prekršajnih naloga za lakše prekršaje trgovaca.

– To su nalozi za lakše prekršaje, kada inspektor predoči prekršaj trgovcu, a on prihvati da u kraćem roku uplati polovinu iznosa kazne pa se spor tako reši – rekla je Višnja Rakić, i dodala da će takvi nalozi moći da se izdaju samo u slučaju prekršaja za koje postoje fiksne kazne.

D. Ml.

Piše:
Pošaljite komentar