DIREKTOR DP „NOVI SAD – GAS” Snabdevanje gasom sigurno, radna mesta sačuvana
DP „Novi Sad – gas” jedan je od najvećih distributera u Srbiji, a njegovo poslovanje poslednjih godina opterećeno je velikim dugovanjima i blokadom računa.
Nedavno je Upravni odbor tog preduzeća smenio dugogodišnjeg direktora Jovu Vujanovića i na njegovo imenovao Milana Đukića, dotadašnjeg izvršnog direktora za pravne i kadrovske poslove u JP „Srbijagas”.
– DP „Novi Sad – gas” je u neprekidnoj blokadi bio 624 dana, a u poslednje tri godine 798 dana – kaže Đukić za naš list. – Dugovi, posebno JP-u „Srbijagas” bili su veliki, a gotovo svi procesi u preduzeću zaustavljeni. Tako duga blokada računa neminovno izaziva poremećaj sistema poslovanja, ali svedoci smo da je DP „Novi Sad – gas” radio i poslovao gotovo bez problema. Preuzimajući upravljanje DP „Novi Sad – gas”, bili smo svesni toga da je situacija loša, dugovanja „Srbijagasu” bila su velika pa je, da bi se zaštitila sopstvena potraživanja, JP „Srbijagas” preuzeo upravljanje DP-om „Novi Sad – gas” i obavezu da se račun što pre odblokira i posluje u zakonskim okvirima, što je i učinjeno, i svega mesec od dolaska novog rukovodstva budućnost preduzeća je izvesnija. Zahvaljujem se svima, pre svega velikim poveriocima i JP „Srbijagas, koji su povukli blokadu verujući u našu budućnost, ali i onima koji nisu odustali od naplate iako je zbog toga blokada produžena jer su nam tako ukazali na to kako vide budućnost onoga čiji su dobavljač u prethodnom periodu bili.
Jedan od problema koje DP „Novi Sad – gas” ima su priključci, a Đukić naglašava da se na tome intezivno radi, i to po redosledu prispeća zahteva i kompletiranja dokumentacije.
– Istovremeno, novi potrošači moraju da razumeju da pravila za izgradnju priključaka i uslove ne određuje poslovodstvo DP „Novi Sad – gas” već Zakon o energetici, i da se ne može izostavljati ono što je važno za priključenje – od podnošenja zahteva do puštanja gasa u unutrašnju gasnu instalaciju, a šta je sve to, uskoro će svi moći da vide na sajtu preduzeća. Izostanak bilo kojeg koraka blokira dalji rad na priključenju. Što se tiče nelegalnih priključaka – time ćemo se kontinuirano baviti, a postoje neuobičajeni pokazatelji u poslovanju koji ljudima iz struke i iz posla trgovine prirodnim gasom svakako signaliziraju određeni problem.
I pored zatečene situacije, ukazao je Đukić, snabdevanje potrošača odvijalo se bez ikakvih problema, a tako će biti i dalje. On je istakao da JP „Srbijagas” garantuje sigurnost snabdevanja gasom Srbije, a da DP „Novi Sad – gas”, zahvaljujći ugovoru s JP „Srbijagas”, garantuje sigurno snabdevanje potrošača Novog Sada i pet opština – Beočin, Sremski Karlovci, Bački Petrovac, Bačka Palanka i Mali Iđoš.
Blagajna ponovo radi
– Odmah nakon imenovanja novog rukovodstva, uočili smo da rad blagajne i tok gotovog novca nisu regulisani odgovarajućim opštim aktom i, da bi se sprečili mogući problemi, blagajna u sklopu preduzeća je zatvorena. Sada je uspostavljen niz procedura u vezi s tokom gotovog novca, blagajna će od ponedeljka raditi i potrošači će moći da plate račun bez plaćanja provizije.
– DP „Novi Sad – gas” ima gotovo 60.000 potošača, a procenat naplate je visok, što garantuje da se posledice lošeg poslovanja u prethodnom periodu mogu sanirati. Uvedena je nulta tolerancija na neplaćanje isporučenih i preuzetih količina gasa, nema i neće biti privilegovanih i oni koji ne budu izmirivali obaveze u zakonskom roku biće u postupku prinudne naplate – kazao je Đukić.
Po njegovim rečima, zaposleni ne treba da brinu jer će radna mesta biti sačuvana, ali će obim i opis poslova svakako biti drugačiji kako se preduzeće bude menjalo.
– DP „Novi Sad – gas” ima 99 zaposlenih i stručne ljude, pre svega u tehničkom delu preduzeća, koji znaju da rade i imaju kvalifikacije i licence. Otpuštanja se ne planiraju, ali se ne planira ni novo zapošljavanje – rekao je Đukić.
D. Mlađenović