Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

ČAK VIŠE OD 300 RADNIH MESTA NEUPRAŽNJENO Gejming kompanije u Srbiji ostvarile prihod od 150 miliona evra

28.02.2024. 14:01 14:19
Piše:
Foto: Tanjug (pixabay.com, ilustracija)

BEOGRAD: Prema poslednjim podacima Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA), ukupan prihod 15 najuspešnijih gejming kompanija u Srbiji iznosio je čak 150 miliona evra, prenosi portal "Helloworld".

Industrija video igara u Srbiji razvija se tek nešto duže od decenije i uprkos tome što je mlada, konstantno beleži stabilan rast.

Svake godine objavljuje se sve više igara, rastu prihodi, kao i broj zaposlenih u gejmingu, a statistika pokazuje da je naša zemlja na svetskoj sceni sve značajniji igrač.

U ovoj sferi kod nas zaposleno je oko 2.500 ljudi i iako je reč o profitabilnom poslu, procenjuje se da je više od 300 radnih mesta neupražnjeno.

Dok se u Velikoj Britaniji gejming razvija već skoro četiri decenije, Nemačka ulaže ogromna sredstva iz državnog budžeta, a Francuska nudi mnogobrojne obrazovne programe, naša zemlja se još bori sa mnogobrojnim izazovima.

Jedan od najvećih je upravo manjak kadra i to onog za najviše i najplaćenije pozicije, smatraju glavni akteri ove industrije kod nas.

Prema rečima Kristine Janković Obućine, izvršne menadžerke Asocijacije, intenzivniji razvoj industrije video igara usporava upravo deficit seniora iz različitih oblasti, kao i obrazovanog kadra za zanimanja koja su kod nas još nova, dok manjim timovima nedostaje i znanja iz biznisa.

"Video igra zahteva izuzetno raznovrstan tim. Na prosečnoj igri neophodni su artisti, 2D i 3D ilustratori, animatori, modelari, koncept artisti… Potrebni su i programeri, zatim oni koji se bave narativom, dijalozima, gejm dizajneri koji osmišljavaju mehanike, nivoe i pravila igre, dizajneri zvuka. Na kraju, producenti, menadžeri, organizatori, sve su to zanimanja potrebna svakom biznisu, pa su deo i ovog posla. Većina ljudi koja trenutno radi u industriji je samouka", rekla je Janković Obućina za HelloWorld.rs.

Svake godine domaći timovi objavljuju sve više igara, veći su prihodi kao i broj ljudi koji je zaposlen u industriji, a srpske igre su preuzete putem interneta do sada više od 100 miliona puta.

Danas su kod nas prisutne značajne globalne kompanije - Ubisoft, Wargaming, Epic Games, Take-Two Interactive, kao i Playstudios, poznat po razvoju mobilnih verzija igre Tetris.

U Srbiji 104.000 ljudi radi u IT sektoru i ovaj broj se svake godine uvećava za po nekoliko hiljada, a prosečne plate u ovoj industriji su preko 262.000 dinara.

U IKT sektoru dominantno je učešće muškaraca, sa udelom zaposlenih od oko dve trećine, a u užoj oblasti informacionih tehnologija oni zauzimaju čak 70 odsto radnih mesta, dok je učešće žena 30 odsto.

Piše:
Pošaljite komentar
DOMAĆU GEJMING INDUSTRIJU OČEKUJE RAST U 2024. GODINI Pandemija išla u korist video igrama

DOMAĆU GEJMING INDUSTRIJU OČEKUJE RAST U 2024. GODINI Pandemija išla u korist video igrama

16.01.2024. 10:13 10:27
PRIVREDNA GRANA KOJA JE I KOD NAS U EKSPANZIJI U gejming industriji 2.500 zaposlenih

PRIVREDNA GRANA KOJA JE I KOD NAS U EKSPANZIJI U gejming industriji 2.500 zaposlenih

07.11.2023. 10:29 10:49
Srpska gejming industrija među vodećima u svetu

Srpska gejming industrija među vodećima u svetu

30.03.2023. 08:28 08:41