Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Srpska gejming industrija među vodećima u svetu

30.03.2023. 08:28 08:41
Piše:
Foto: pixabay.com

Prema informacijama Playstudios Europe i Asocijacija industrije video igara Srbije, rastuća gejming industrija u Srbiji zapošljava oko 2.300 profesionalaca i privređuje oko 125 miliona evra godišnje.

Istaknute kompanije, kojih ima oko 130, tvrde da imaju konstantnu potrebu za novim zapošljavanjima. Evropski prosek žena u gejming industriji je 22 posto, ali procenat od 30 posto Srbiju svrstava na prvo mesto.

Iz Asocijacije industrija video igara Srbije (SGA) kažu da su domaće igre preuzete ili kupljene preko 370 miliona puta, a žanrovski u domaćoj proizvodnji vode RPG igre, kojih je 19 posto. Takođe, navode da industrija mobilnih igara dodatno raste sve većom popularnošću takozvanih „kežual” igara (18 posto), koje su namenjene da budu zabavne, jednostavne i lake za instaliranje. 


Lane kreirano 35 novih igara

U Srbiji je prošle godine proizvedeno 35 igara u 130 timova i kompanija, a 20 posto firmi ima firme i van Srbije. Kad je u pitanju njihovo korišćenje, 42 posto igara preuzeto je na kompjuterima, a 39 posto njih igra se na mobilnim telefonima. U virtuelnu realnost zašlo je njih četiri posto, a na konzolama se igra šest posto gejmera, dok skoro svaki deseti (devet posto) igrice igra na internetu.


Kad je u pitanju raspored firmi koje se bave pravljenjem igrica, njih 22 je smešteno u Novom Sadu, 69 u Beogradu, osam u Nišu, jedna firma je iz Vranja, tri iz Paraćina, po jedna iz Vrnjačke Banje, Aranđelovca, Čačka, Gornjeg Milanovca. Najveći broj firmi trenutno razvija jednu ili dve igre, što je prilično, a one se najviše prodaju u SAD, Nemačkoj i Velikoj Britaniji. Nažalost, samo 16 posto gejming firmi dobilo je neku vrstu finansijskog podsticaja. Ipak, čak 70 posto firmi planira da zaposli još stručnjaka, a najviše novozaposlenih dolazi sa svežim diplomama. A kad je o diplomama reč, čak 15 visokoškolskih institucija, državnih i privatnih, obučava studente za neki od poslova u gejming industriji – od inženjera do animacije i video gejm dizajna.

- Playstudios Europe je postigao dupli uspeh, jer smo prevazišli i domaći trend zapošljavanja žena u gejming industriji, koji je uveliko najprogresivniji u Evropi. Kod nas rade 63 žene, i to je zavidnih 32 posto - kaže Nikola Mitić, generalni direktor Playstudios Europe. - Dok se većina naših koleginica bavi dizajnom, konceptualnom umetnošću, QA testiranjem i upravljanjem projektima i proizvodima, verujemo da je važno podsticati mlade žene na inženjerske karijere kroz stažiranje i zapošljavanje. Na kraju krajeva, 63 posto korisnika mobilnih igara širom sveta su žene, a mi bismo voleli da se ova statistika reflektuje na našu radnu sredinu. Uloga gejming industrije nije samo zabava. Ovakvom produkcijom stimulišu se na duge staze i druge slične grane, kao što su sajber bezbednost, blokčejn, veštačka inteligencija, klaud i e-trgovina, pa ova saradnja otvara prostor ženama i za druge srodne industrije - objašnjava Mitić.

I. Radojčić

Piše:
Pošaljite komentar