Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ЧАК ВИШЕ ОД 300 РАДНИХ МЕСТА НЕУПРАЖЊЕНО Гејминг компаније у Србији оствариле приход од 150 милиона евра

28.02.2024. 14:01 14:19
Пише:
Фото: Tanjug (pixabay.com, ilustracija)

БЕОГРАД: Према последњим подацима Асоцијације индустрије видео игара Србије (СГА), укупан приход 15 најуспешнијих гејминг компанија у Србији износио је чак 150 милиона евра, преноси портал "Helloworld".

Индустрија видео игара у Србији развија се тек нешто дуже од деценије и упркос томе што је млада, константно бележи стабилан раст.

Сваке године објављује се све више игара, расту приходи, као и број запослених у гејмингу, а статистика показује да је наша земља на светској сцени све значајнији играч.

У овој сфери код нас запослено је око 2.500 људи и иако је реч о профитабилном послу, процењује се да је више од 300 радних места неупражњено.

Док се у Великој Британији гејминг развија већ скоро четири деценије, Немачка улаже огромна средства из државног буџета, а Француска нуди многобројне образовне програме, наша земља се још бори са многобројним изазовима.

Један од највећих је управо мањак кадра и то оног за највише и најплаћеније позиције, сматрају главни актери ове индустрије код нас.

Према речима Кристине Јанковић Обућине, извршне менаџерке Асоцијације, интензивнији развој индустрије видео игара успорава управо дефицит сениора из различитих области, као и образованог кадра за занимања која су код нас још нова, док мањим тимовима недостаје и знања из бизниса.

"Видео игра захтева изузетно разноврстан тим. На просечној игри неопходни су артисти, 2Д и 3Д илустратори, аниматори, моделари, концепт артисти… Потребни су и програмери, затим они који се баве наративом, дијалозима, гејм дизајнери који осмишљавају механике, нивое и правила игре, дизајнери звука. На крају, продуценти, менаџери, организатори, све су то занимања потребна сваком бизнису, па су део и овог посла. Већина људи која тренутно ради у индустрији је самоука", рекла је Јанковић Обућина за HelloWorld.rs.

Сваке године домаћи тимови објављују све више игара, већи су приходи као и број људи који је запослен у индустрији, а српске игре су преузете путем интернета до сада више од 100 милиона пута.

Данас су код нас присутне значајне глобалне компаније - Убисофт, Wargaming, Епиц Гамес, Take-Two Интерацтиве, као и Playstudios, познат по развоју мобилних верзија игре Тетрис.

У Србији 104.000 људи ради у ИТ сектору и овај број се сваке године увећава за по неколико хиљада, а просечне плате у овој индустрији су преко 262.000 динара.

У ИКТ сектору доминантно је учешће мушкараца, са уделом запослених од око две трећине, а у ужој области информационих технологија они заузимају чак 70 одсто радних места, док је учешће жена 30 одсто.

Пише:
Пошаљите коментар
ДОМАЋУ ГЕЈМИНГ ИНДУСТРИЈУ ОЧЕКУЈЕ РАСТ У 2024. ГОДИНИ Пандемија ишла у корист видео играма

ДОМАЋУ ГЕЈМИНГ ИНДУСТРИЈУ ОЧЕКУЈЕ РАСТ У 2024. ГОДИНИ Пандемија ишла у корист видео играма

16.01.2024. 10:13 10:27
ПРИВРЕДНА ГРАНА КОЈА ЈЕ И КОД НАС У ЕКСПАНЗИЈИ У гејминг индустрији 2.500 запослених

ПРИВРЕДНА ГРАНА КОЈА ЈЕ И КОД НАС У ЕКСПАНЗИЈИ У гејминг индустрији 2.500 запослених

07.11.2023. 10:29 10:49
Српска гејминг индустрија међу водећима у свету

Српска гејминг индустрија међу водећима у свету

30.03.2023. 08:28 08:41