Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Auto kao investicija: Uplati ratu od 12.600 dinara pa ubaci u brzinu

26.03.2019. 09:11 09:18
Piše:
Foto: Youtube Printscreen

NOVI SAD: Parking-mesta u Srbiji često podsećaju na auto-otpad. Jedan do drugog parkirani su automobili koji su pojedinačno gotovo punoletni.

Ovih dana u javnosti se razvila živa diskusija povodom najave nadležnih da će zabraniti uvoz vozila starijih od deset godina. Osim povećanju bezbednosti na drumovima, ta mera bi trebalo da doprinese i zaštiti životne sredine.

Do novog automobila ovih dana i nije teško doći. U toku je beogradski auto-šou, a ponuda je i više nego dobra. Osim „besnih” limuzina, nude se i novi autmobili čija je cena manje ili više prilagođena našem džepu. Međutim, uz naše plate nije lako kupiti auto jer je, po propisima Narodne banke Srbije, kredit ogranične na 96 meseci, ili osam godina. Rokovi koji se konkrento nude za ta vozila su i kraći.

Ovih dana u medijima se najviše govorilo o „be-em-veu 750”, automobilu koji staje 180.000 evra, i 5.000 evra jeftinijem „mercedesu AMG GTR”. Prosečni kupci su ih dobro razgledali pa otišli da traže nešto povoljnije.

Najveće interesovanje vlada za vozila koja imaju cenu do 10.000 evra. To su mahom auotmobili koje očekuje smena generacija ili redizajniranje. Među njima su „dačija daster” za 8.290 evra, „fijat panda” za 8.490, a među jeftinije spada i „hjundai i110” po 9.360 evra.


Taman za polovnjak

Kod nas se najviše prodaju polovni automobili čija je cena oko 1.550 evra u proseku. Ta vozila se takođe mogu kupiti na kredit. Banke i za njih nude zajam na 84 meseca, a rata za pomenutu sumu je 2.979 dinara. To sasvim odgovara našim primanjima. Ali, automobili po pomenutoj ceni su starijih godišta.

Ukoliko se propisima ograniči uvoz vozila starijih od decnije, i ponuda će biti manja. Čak i kada ti automobili nisu napunili deceniju, vrlo je verovatno da će tokom otplate kredita postati desetogodišnjaci.


Kupcima se uz te cene nude i dodatne pogodnosti, kao što su poklon-kuponi za gorivo, besplatno kasko-osiguranje i slično. Ali uz našu platu se čak ni do te najjeftinije „dačije” ne može bez kredita.

Kakva je ponuda?

Od početka ove godine počela je primena propisa Narodne banke Srbije po kojima su gotovinske pozajmice limitirane na osam godina. Potrošački krediti namenjeni kupovini vozila su u tom paketu, ali s nešto dužim rokom otplate – 96 meseci. Bankari mogu odobriti kredite na duži rok, ali tada su u obavezi da umanje vrednost kapitala.

Većina banaka nudi auto-kredite na rok od sedam godina. Na toliko su po istom propisu NBS-a limitirani keš krediti. Tako jedna od banka nudi kredit od 700.000 dinara kupcima sa stalnim poslom i platom od 50.000 dinara na 84 meseca i uz efektivnu kamatu od 12,7 odsto. Rata je 12.638 dinara, a kupac će banci vratiti 1.061.592  dinara.

Finansijska konstrukcija se ne može zatvoriti samo tim kreditom pa je tu potrebno bar još nekoliko stotina hiljada dinara.

Kada otplati kredit, današnji kupca će imati stari auto. Zato je najbolje da ga brzo proda i krene u banku po novi kredit.

D. Vujošević

Piše:
Pošaljite komentar
Promena potrošačkih navika: Bolje iznajmiti nego kupiti

Promena potrošačkih navika: Bolje iznajmiti nego kupiti

20.01.2018. 14:48 14:55