DNEVNIK SAZNAJE Bušenje tunela na Fruškogorskom koridoru krajem juna
Krajem juna moglo bi da započne bušenje tunela kroz Frušku goru ispod Iriškog venca na trasi Fruškogorskog koridora, kažu za „Dnevnik” u „Koridorima Srbije”, nominalnom investitoru ovog projekta.
U isto vreme, na gradilištu drugog ključnog objekta na 47,7 kilometara dugoj budućoj brzoj saobraćajnici od Rume do Kaća, mosta preko Dunava kod Petrovaradina, započela je izgradnja privremenog mosta, koji će poslužiti za izgradnju glavnog, navode u Koridorima.
Iz ovog javnog preduzeća podsećaju da su pripremni radovi na tunelu koji čini deo druge od ukupno četiri deonice Fruškogorskog koridora, kojeg će činiti dve cevi od oko 3,6 kilometara, počeli 1. maja prošle godine, a da su građevinski radovi, koji podrazumevaju izgradnju privremenih kampova, pristupne saobraćajnice, po-
tporne konstrukcije u zoni ulaznog portala, počeli u poslednjem kvartalu 2021. godine. Iz „Koridora Srbije” poručuju da za sada nema odstupanja od zadatih rokova, koji iznose 48 meseci od početka radova na Deonici 2.
„U skladu sa Građevinskim projektom izgradnje tunela Iriški venac, u toku su radovi na stabilizaciji kosine u zoni ulaznog portala. Očekuje se da isti budu kompletirani krajem juna meseca, kada će se steći uslovi za početak radova na samom tunelskom portalu i kasnije iskopu tunelske deonice”, navodi se u odgovoru „Koridora Srbije” našoj redakciji.
Što se tiče mosta koji će spojiti dunavske obale između nekadašnje „Pobede” na sremskoj strani i Termoelekrane-toplane „Novi Sad” u Bačkoj, ujedno služeći kao deo dugo čekane obilaznice oko Petrovaradina i istočnog teretnog tranzitnog pravca, on bi, po najavama iz „Koridora Srbije”, trebalo da bude ukupno dug 2.267 metara i širok 28 metara. Glavna konstrukcija će imati dužinu od 880 metara, dok će prilazne kontrukcije biti duge 1.387 metara.
Ujedno iz „Koridora Srbije” najavljuju da će kako koja deonica bude funkcionalno zaokružena, biti i otvarana za saobraćaj.
Fruškogorski koridor biće brza saobraćajnica koja će od Kaća, preko Dunava i Petrovaradina, duž Paragova, ispod Fruške gore, spojiti Novi Sad sa Rumom i budućim auto-putem Ruma-Šabac i brzim putem Šabac - Loznica. Sam Fruškogorski koridor imaće četiri saobraćajne trake, a tunelom i mostom povezaće Bačku i Srem sa zapadnom Srbijom.
Država je potpisala ugovor o izgradnji sa „China Road and Bridge Construction„ (CRBC) vredan 606 miliona evra, a prilikom otpočinjanja radova predsednik Aleksandar Vučić je izjavio da je dobio uvrevanja od izvođača da će Fruškogorski koridor biti gotov godinu dana pre roka, to jest u martu 2024. godine.
Fruškogorski koridor, osim toga što će zaštiti Nacionalni park od teretnog i ostalog motornog saobraćaja, to bi trebalo da uradi i sa Novim Sadom. Na teritoriji grada, ova saobraćajnica će služiti kao tranzit za teretna vozila, koja bi onda Dunav prelazila na budućem mostu na Tekijama, a odatle bi kroz tunel izbijala na Alibegovac, potom na Mišeluk i dalje ka Vencu i Irigu. Most na Tekijama biće spojen i sa obilaznicom oko Petrovaradina, koja bi trebalo da ide pored „Pobede”, i koja vodi na novi drumsko-železnički most.
Kod motela „Sunce” na Paragovu, pak, biće izgrađena veza sa obilaznicom oko Sremske Kamenice te planiranim mostom preko Dunava u nastavku Bulevara Evrope.
S. Krstić