ДНЕВНИК САЗНАЈЕ Бушење тунела на Фрушкогорском коридору крајем јуна
Крајем јуна могло би да започне бушење тунела кроз Фрушку гору испод Иришког венца на траси Фрушкогорског коридора, кажу за „Дневник” у „Коридорима Србије”, номиналном инвеститору овог пројекта.
У исто време, на градилишту другог кључног објекта на 47,7 километара дугој будућој брзој саобраћајници од Руме до Каћа, моста преко Дунава код Петроварадина, започела је изградња привременог моста, који ће послужити за изградњу главног, наводе у Коридорима.
Из овог јавног предузећа подсећају да су припремни радови на тунелу који чини део друге од укупно четири деонице Фрушкогорског коридора, којег ће чинити две цеви од око 3,6 километара, почели 1. маја прошле године, а да су грађевински радови, који подразумевају изградњу привремених кампова, приступне саобраћајнице, по-
тпорне конструкције у зони улазног портала, почели у последњем кварталу 2021. године. Из „Коридора Србије” поручују да за сада нема одступања од задатих рокова, који износе 48 месеци од почетка радова на Деоници 2.
„У складу са Грађевинским пројектом изградње тунела Иришки венац, у току су радови на стабилизацији косине у зони улазног портала. Очекује се да исти буду комплетирани крајем јуна месеца, када ће се стећи услови за почетак радова на самом тунелском порталу и касније ископу тунелске деонице”, наводи се у одговору „Коридора Србије” нашој редакцији.
Што се тиче моста који ће спојити дунавске обале између некадашње „Победе” на сремској страни и Термоелекране-топлане „Нови Сад” у Бачкој, уједно служећи као део дуго чекане обилазнице око Петроварадина и источног теретног транзитног правца, он би, по најавама из „Коридора Србије”, требало да буде укупно дуг 2.267 метара и широк 28 метара. Главна конструкција ће имати дужину од 880 метара, док ће прилазне контрукције бити дуге 1.387 метара.
Уједно из „Коридора Србије” најављују да ће како која деоница буде функционално заокружена, бити и отварана за саобраћај.
Фрушкогорски коридор биће брза саобраћајница која ће од Каћа, преко Дунава и Петроварадина, дуж Парагова, испод Фрушке горе, спојити Нови Сад са Румом и будућим ауто-путем Рума-Шабац и брзим путем Шабац - Лозница. Сам Фрушкогорски коридор имаће четири саобраћајне траке, а тунелом и мостом повезаће Бачку и Срем са западном Србијом.
Држава је потписала уговор о изградњи са „China Роад анд Бридге Цонструцтион„ (ЦРБЦ) вредан 606 милиона евра, а приликом отпочињања радова председник Александар Вучић је изјавио да је добио увревања од извођача да ће Фрушкогорски коридор бити готов годину дана пре рока, то јест у марту 2024. године.
Фрушкогорски коридор, осим тога што ће заштити Национални парк од теретног и осталог моторног саобраћаја, то би требало да уради и са Новим Садом. На територији града, ова саобраћајница ће служити као транзит за теретна возила, која би онда Дунав прелазила на будућем мосту на Текијама, а одатле би кроз тунел избијала на Алибеговац, потом на Мишелук и даље ка Венцу и Иригу. Мост на Текијама биће спојен и са обилазницом око Петроварадина, која би требало да иде поред „Победе”, и која води на нови друмско-железнички мост.
Код мотела „Сунце” на Парагову, пак, биће изграђена веза са обилазницом око Сремске Каменице те планираним мостом преко Дунава у наставку Булевара Европе.
С. Крстић