DDOR „Novi Sad” obeštetiće turiste koje je oštetila Agencija S.A.B.
Više od 4.000 turista koji su ove godine uplatili letovanje preko turističke agencije S.A.B. ostalo je bez letovanja. Na odmor bi ipak mogli, izleda, u septembru.
Pomenuta agencija bila je osigurana kod kompanije DDOR „Novi Sad”. Ona je, shodno ugovornim obavezama spremni da obeštete putnike. Oni koji žele naknadu štete, treba da se jave agenciji zaključo s 24. avgustom. Oštećeni turisti biće obeštećeni shodno uslovima iz polise.
Kako su iz te osiguravajuće kompanije obavestili oštećene turiste, potrebno je da im dostave validnu dokumentaciju. To podrazumeva originalni primerak ugovora i potvrdu da je aranžman isplaćen u celosti. Osim toga, potrebno je dostaviti i garanciju koju je dala agencija. IZ DDOR-a podsećaju klijente na to da je veoma bitno da se dostavi potpuna tražena dokumenatcija. Kada kompletiraju naznačena dokumenta, turisti treba da ih stave u kovertu. Ona se adresira na Poštanski fah 21.101 Novi Sad. Putnik kao dokaz treba da od poštanskog službenika zatraži potvrdu o poslatoj pošiljci, koju „Pošta Srbije” izdaje. Osim pismom, zahtev se može dostaviti i u svim poslovnicama DDOR-a, kojih ima više od sto u Srbiji. U Vojvodini se nalaze u svim gradovima, a i u većim mestima. Ukoliko oštećenim turistima to nije problem, bilo bi dobro da posete najbližu poslovnicu DDOR-a. Dežurni službenici će pregledati dokumentaciju i ako je ona kompletna, sami će je proslediti na pomenuti poštanski fah broj 21.101. Stranci koja je predala odšteteni zahtev službenici će izdati potvrdu o njegovom prijemu. Tu će biti upisani datum, potpis. Dobiće i kopiju odštetnog zahteva. Dodatne informacije oštećeni mogu dobiti na sajtu DDOR-a, na kojem su predstavljeni svi formulari i sva uputstva.
Država na potezu
Putnici S.A.B-a nisu jedni koji su uplatili aranžmane a ostali bez letovanja. Tu su i putnici drugh agencije „Flaj-flaja”, „Yeza”… Za to su krivi vlasnici samih turističkih agencija, ali i naši propisi, koji regulišu njihov rad. U Ministarstvu trgovine i turizma kažu da će nova regulativa važiti od naredne godine i biti stroža. Dotle i osiguravajuće kuće i turisti očekuju da se kontrola rada agencija pojača. Savet budućim turistima je da kod uplate aranžmana traže ugovor i da ne pristaju samo na priznanicu.
Sve turiste koji su bili žrtva prevare najviše zanima koliko će novca dobiti i kada. S obzirom na to da je krajnji rok za predaju dokumenata pred kraj avgusta, novac će im stići u septembru. U DDOR-u „Novi Sad” kažu da su stručni tim koji će raditi na obradi odštetnih zahteva makismalno pojačali. Zato obrada ne bi trebalo da traje duže od sedam dana. To znači da bi turisti novac mogli dobiti već početkom septembra. Nije, međutim, poznato da li će dobiti celu uplaćenu sumu ili samo deo. Član Izvršnog odbora DDOR-a Ivan Grujić kaže:
– Tek kada prikupimo sve podatke i vidimo koliko je odštetnih zahteva stiglo, te kada to uporedimo s pokrićem koje ima polisa S.A.B-a, znaćemo da li će biti isplaćena sva potraživanja u celosti ili će to biti proporcionalno – objasnio je Grujić. – Po do sad prikupljenim podacima, pretpostavljamo da umanjenje neće biti drastično.
Tako oštećeni turisti mogu na letovanje ponovo u septembru s istim parama kojesu uplatili na početku leta
D. Vujošević