CarGo: Vođe taksi blokade traže zabranu kombija za invalide
BEOGRAD: Direktor kompanije CarGo Technologies, Vuk Guberinić, izjavio je da je Boško Vukojević, jedan od, kako kaže, vođa taksi kartela, poslao Sekretarijatu za inspekcijske poslove grada Beograda urgenciju u kojoj se zahteva da se zabrane "CarGo" kombiji za osobe sa invaliditetom.
"Kombiji za osobe sa invaliditetom dnevno olakšavaju život stotinama Beograđana, a vođe taksi blokade hoće da ih oduzmu. Pitanje je da li su sami došli na tu ideju ili ih je i na to inspirisala njihova ministarka? Kombiji su olakšali život osobama sa invaliditetom, koje su do sada bili ograničene i prinuđene da pronalaze nebezbednije alternative do lekara, škole ili bilo koje društvene aktivnosti. Šokirani smo ovom urgencijom, prosto ne znamo šta da kažemo“, rekao je Guberinić.
Povodom radikalizacije blokade Beograda, direktor "CarGo"-a je naveo da ne može da zamisli kako će izgledati radikalizacija kada je u "mirnodopskoj atmosferi“ napadnuta i policajka, navodi se u saopštenju kompanije.
"U ''mirnodopskoj atmosferi'' napadnuta je policajka. Ministarka Mihajlović, posebno kao predsednica Koordinacionog tela za rodnu ravnopravnost, treba da kaže da li je znala da će protest koji je očigledno izgleda inspirisala, dovesti do eskalacije nasilja. Jer ovo nije prvi put da se nasilje dešava", rekao je Guberinić.
On je dodao da je pre nekoliko dana "brutalno vređana majka koja je htela da prođe sa detetom, a svakodnevno se preti i ratuje sa svakim ko drugačije misli, ili makar želi da prođe".
"Kako li će tek izgledati grad kada se protesti radikalizuju? To prosto ne mogu ni da zamislim. No pasaran, neće vam proći poručujemo i mi njima“, rekao je Guberinić.
On kaže da do sada nije mogao da zamisli ni Boška Vukojevića kako recituje, ali da se i to dogodilo na jučerašnjem performansu, ali naglašava da dovitljive pesme ne mogu da zamaskiraju nasilje.
"Pored fizičkog, ovo je i nasilje nad vladavinom prava. Taksisti su zajedno sa Zoranom Mihajlović napravili kartel, napisali svoj zakon i onda kažu ''registrujte se''. Ali trik je samo u jednom - i kada bi neko želeo da se registruje kao taksista, dozvolu bi morao da nasledi kao feudalni posed, jer je njihov broj ograničen, a zakon ne prepoznaje alternativni prevoz“, naglašava Guberinić.
Guberinić ističe da CarGo nije protiv regulative već za uvažavanje svih okolnosti do kojih dovodi digitalna transformacija.
"Digitalna transformacija nam omogućava transparentnost u plaćanju svih poreza. Elektronskim plaćanjem nemoguće je sakriti bilo kakav deo prihoda, dobiti ili poreza. Kao što svi znaju, to nije slučaj sa taksi kartelom, gde skoro 4.000 taksista ima poreski dug od skoro tri milijarde dinara. Ali i svi znaju da se u tome nalazi jedna od glavnih motivacija za proteste. Ako nema ''CarGo''-a, mogu da nastave po starom, jasna je poruka taksi kartela“, zaključio je Guberinić.